Specjaliści specjalistom

Historia kontaktów z klientami jest tworzona od początku. Służbowe notatki często prowadzono bowiem na papierze i dane te istniały jedynie w notesach przedstawicieli handlowych. Nowa baza opisuje osobno każdy rodzaj kontaktu, a dostęp do informacji jest stopniowany wg praw dostępu.

LAFARGE nie posiadało dotychczas także informacji o potencjalnych klientach. Obecnie dzięki gromadzeniu danych Market Manager przesyła agentom handlowym wiadomości o tzw. okazjach - kiedy, ze względu na kalendarz i potrzeby firm, najlepiej je pozyskać. Według Jacka Potaszewskiego, kierującego wdrożeniem ze strony LAFARGE, w taki sposób zostanie opisanych ok. 4,5 tys. firm.

Aby ułatwić agentom handlowym pracę i dać im więcej czasu na zajęcie się klientem, utworzono w systemie algorytm budowy oferty. Dotychczas dokonywane na papierze niezbędne obliczenia ceny zajmowały im sporo czasu. Cena, ze względu na standaryzację produktów, jest w tej branży liczona z uwzględnieniem dużej liczby szczegółów, takich jak odległość, odbiór, dotychczasowe doświadczenia z klientem itd. Ponadto każdy agent ma możliwość niewielkiej regulacji ceny wg własnego uznania. "Prawdę mówiąc, nigdzie nie spotkałem się z tak skomplikowanym sposobem konstruowania oferty" - opowiada Krzysztof Frączek, nadzorujący wdrożenie ze strony @vantage. "To było najciekawsze" - dodaje.

System zbiera ponadto wszelkiego rodzaju informacje o skuteczności przedstawicieli firmy. Codziennie otrzymują oni informacje o poczynaniach wszystkich klientów. Dla celów analitycznych do systemu wprowadzane są też ceny oferowane przez konkurencję - każdy agent przeprowadza to w regionie, który odwiedza.

Według Jacka Potaszewskiego, LAFARGE liczy przede wszystkim na oszczędność czasu oraz uzyskanie obrazu rynku i działalności firmy dzięki modułom analitycznym systemu.