Specjaliści specjalistom

Qumak International dostarczył system CRM Clientele dla Computer Service Support. Wymagający odbiorca z nieskrywanym zadowoleniem stwierdził, że było to wdrożenie przeprowadzone ''przez specjalistów dla specjalistów''.

Qumak International dostarczył system CRM Clientele dla Computer Service Support. Wymagający odbiorca z nieskrywanym zadowoleniem stwierdził, że było to wdrożenie przeprowadzone 'przez specjalistów dla specjalistów'.

Computer Service Support to według najnowszego zestawienia Computerworld TOP 200 największa firma świadcząca usługi serwisowe na polskim rynku. Przychody CSS z usług serwisowych w 2000 r. wyniosły 60 556 tys. zł i stanowiły 80% wpływów firmy. Mimo nie najlepszej sytuacji na rynku IT, firmie udało się uzyskać 33-proc. wzrost w porównaniu z wynikami ubiegłorocznymi. W roku 2001 zarząd CSS spodziewa się utrzymania takiego tempa wzrostu: planuje zwiększenie przychodów o 20-30%, a zysku netto o 25-35%.

Jednym z narzędzi, które mają pomóc w uzyskaniu takich wyników, jest system CRM Clientele, wdrożony przez Qumak International. Według Jaromira Matulewicza z Qumak, instalacja systemu przebiegła wyjątkowo sprawnie. "Dzięki temu, że mieliśmy do czynienia z firmą z branży, wdrożenia w oddziałach obejmowały tylko etapy pilotażowe. Później nasz udział nie był konieczny" - opowiada Jaromir Matulewicz.

CSS było zainteresowane systemem, który pozwoliłby na obsługę 20 tys. klientów wysyłających średnio 100 zgłoszeń dziennie. CRM okazał się niezbędny, by firma mogła obsłużyć lawinowo rosnącą liczbę klientów.

Baza klientów CSS, poza standardowymi informacjami, zawiera wiele dodatkowych danych. CSS zbiera dane np. o relacjach pomiędzy swoimi sprzedawcami sprzętu IT a jego użytkownikami. Zależy od tego czas reakcji na zgłoszenie - podstawowy wskaźnik skuteczności tego typu firm.

Firma wdrożyła zaawansowany moduł obsługi magazynu serwisowego. Pozwala on uzyskiwać na bieżąco informacje o stanach magazynów w kilkunastu oddziałach CSS, a także bardzo dokładne dane, kto i w jakim celu pobrał z nich części. "To szczególnie ważne w sytuacjach awaryjnych, kiedy potrzeba natychmiast dokonać jakiejś naprawy" - mówi Jakub Rumian, konsultant wdrożeniowy w firmie Qumak.