Specjaliści specjalistom

Według prezesa CSS, Andrzeja Woźniakowskiego, firma planuje w najbliższym czasie rozwinąć sprzedaż usług systemowych i outsourcingowych. CSS chce także pozyskać większą liczbę dużych klientów. Trzeba im - jak podkreśla Rafał Jagniewski z zarządu CSS - zapewnić wyspecjalizowaną ofertę. Należy także stale nadzorować kontakty z nimi. Według Rafała Jagniewskiego, potrzebna będzie również konsolidacja istniejących baz danych o klientach.

"Obecnie mamy kilka rozproszonych baz danych. Musimy zintegrować informacje, które się w nich znajdują" - zaznacza. I tutaj jest właśnie pole do popisu dla systemu CRM wdrożonego w firmie.

Jak szybko można spodziewać się konkretnych wyników wdrożenia? Według Rafała Jagniewskiego, dzięki systemowi jeszcze w III kwartale br. firma dokona integracji baz danych. CSS spodziewa się odzyskania pieniędzy, które obecnie są wydawane na obsługę działań marketingowych i sprzedaży. Przede wszystkim ma nadzieję znacznie oszczędzić czas. Zdaniem przedstawiciela zarządu CSS, system CRM w obecnym kształcie, bez potrzeby żadnych zmian i ulepszeń, powinien służyć firmie przez najbliższe 2, 3 lata. Jak twierdzą przedstawiciele Qumaka, w razie potrzeby można go bez problemu rozbudować.

"Ten system żyje tak jak firma. Może być rozwijany, kiedy pojawią się nowe wizje, strategie" - zapewnia Jaromir Matulewicz.

"Chcemy urwać jedno zero"

Teta_CRM działa już w Optiroc, firmie produkującej materiały budowlane i sprzedającej je innym przedsiębiorstwom.

System firmy Teta wdrożono w spółce Optiroc pod koniec 2000 r. Do końca kwietnia br. to przedsiębiorstwo, zatrudniające 40 pracowników, którego produkty wykorzystano m.in. przy budowie tunelu pod kanałem La Manche, zostało wyposażone w aplikację zawierającą moduły obsługi serwisu, rezerwacji zasobów oraz analizy satysfakcji klientów.