Specjaliści specjalistom

"Szczególnie blisko było nam do OTS, ponieważ jest to firma wrocławska. Przede wszystkim jednak zaproponowany nam Taktikos jest rozwiązaniem zaprojektowanym dla przedsiębiorstw naszych rozmiarów i dla podobnych klientów" - dodaje przedstawiciel Potisa.

Wdrożenie zostało poprzedzone badanie rynku. "Musieliśmy przeprowadzić własne analizy. Rynek ten jest hermetyczny i brak jest gotowych opracowań na jego temat" - opowiada Adam Piętera.

Klienci tych firm to zazwyczaj odbiorcy długofalowi, ich zamówienia są bardzo szczegółowymi opisami potrzebnych produktów. Dlatego CRM musi zawierać opis działań, procedur, szczegółową ocenę sposobu prowadzenia rozmów...

Przedstawiciele Potisa za niezbędny uznali więc moduł: historia kontaktów z klientami. Baza klientów jest niezbyt duża - jest ich około 150-200 - ale każdy ma wielką bibliotekę. Nie są to informacje czysto handlowe.

"Nasz cykl sprzedaży jest bardzo długi, co wynika ze specyfiki produktu - sprzedajemy kosztowne oprogramowanie. W związku z tym konieczne są liczne spotkania, prezentacje, negocjacje itd. Trwa to ok. pół roku" - wyjaśnia Mariusz Kozłowski. W tym czasie firma musi dysponować spójną informacją o kliencie, wynikach rozmów, terminach itd. Zbierane są dane na temat tego, co zostało wdrożone, sprzedane, dlaczego i w jakich okolicznościach.

"Można powiedzieć, że taka baza pod względem nasycenia informacją odpowiada bazie 150-200 tys. klientów tradycyjnej firmy" - ocenia Adam Piętera.

Wdrożony system przejmuje także funkcje marketingowe. "Musieliśmy uwolnić Potis od żmudnej wysyłki, zapewnić automatyzację pewnych procesów rozprowadzania informacji, wykluczyć powtarzanie pewnych działań... Przedstawiciele Potisa jasno określili cel wdrożenia: najważniejszy jest nasz produkt, resztę ma robić system" - opowiada Adam Piętera.

Dotyczy to szczególnie oferty szkoleniowej Potisa. Dla pracowników firmy najważniejszym i najtrudniejszym obowiązkiem jest przygotowanie się do oferowania szkoleń specjalistycznych. Dlatego system wyręcza ich w takich kwestiach, jak standaryzacja oferty, doprecyzowanie spraw organizacyjnych i kosztorysu. Klienci Potisa to klienci długoterminowi: szkolenia mają charakter cykliczny, system przypomina o nich we właściwych momentach.