Zanim kupisz reklamę na Facebooku

Fan page zamiast strony www

- "Mówiąc o reklamie na Facebooku i o reklamach angażujących, musimy pamiętać, że większość z tych reklam nie przekieruje ruchu poza fan page" - mówił podczas konferencji adStandard 2010 Erwin Wilczyński, new media manager, NewMedia Labs.

Dlatego tak ważne dla marki jest posiadanie własnego fan page. - "Wydawanie pieniędzy na reklamę na Facebooku nie ma większego sensu, jeżeli chcemy reklamować coś, co jest poza Facebookiem. Coś, co nie jest związane z social mediami - Konrad Traczyk, business development director ClusterOne, wydawca Facebooker.pl - "Podstawowa inwestycja firmy na Facebooku to Fan Page".

Co robić, aby wykorzystać potencjał fan page? Na pewno marka w swojej komunikacji z fanami nie powinna skupiać się tylko wyłącznie na sobie, ale starać się rekomendować ciekawe znaleziska w sieci. - "Marki powinny aktywizować życie fanów, odsyłać ich do wszystkiego, co dzieje się w siec. Naszym zdaniem częstym błędem jest zamykanie się. Na przykład pojawia się fan page producenta RTV i AGD, ale producent ten potrafi mówić tylko o sobie. To jest taka zamknięta puszka i nikt tak naprawdę w takich miejscach nie chce przybywać - mówił Michał Brański z 10K Media - "Typowa dla każdej firmy jest też skrytość i niechęć w odsłanianiu swojej kuchni, i nie należy traktować tego jako przywrę. To jest zazwyczaj zaleta, że firma trzyma karty blisko piersi, ale w świecie social media to nie zawsze działa, bo czymś trzeba się dzielić. Wszystko po to, aby konsument odbierał takie działanie jako dopuszczenie do tej kuchni."

Zanim kupisz reklamę na Facebooku

Zdarza się wciąż, że firmy za pomocą tzw. profili prywatnych, czyli stron przeznaczonych dla osób fizycznych próbują prowadzić swoje działania marketingowe na Facebooku. - "Zapomnijmy o tym. Jest to po pierwsze zabronione z regulaminem Facebooka. Nie chodzi o to, że jestem strasznym legalistą, ale można spotkać przypadki zablokowania takich kont przez Facebook" - mówi Konrad Traczyk.

Zablokowane mogą wkrótce zostać także niektóre fan page, których utworzono aby promować akcje. Chodzi tu o strony fanowskie jak np. "zimo wyp******aj", "nie pierd**e, że nie umiem a potem mam 5.0" czy "popieram zakaz nie palenia w miejscach publicznych". Jak podaje regulamin Facebooka, dla tego typu akcji powinny być zakładane grupy (więcej o tym w materiale wideo).

Partnerami Konferencji były firmy Smart AdServer i Dialogix, a Partnerem Merytorycznym Gazeta.pl.

Partnerzy medialni: Gazeta.pl, Interia.pl, Grupa o2, Bankier.pl, Brief.pl, IDG.pl, prnews.pl, ARBOinteractive, mediarun.pl. Patronat: GoldenLine.pl.

Patroni Branżowi: PBI oraz IAB. Więcej informacji: adStandard 2010