Zanim kupisz reklamę na Facebooku
- Artur Małek,
- 09.03.2010, godz. 11:45
Czym fan page różni się od grupy, a czym grupa różni się od profilu prywatnego? Czy reklamy na Facebooku służą do przekierowania ruchu na inne serwisy oraz dlaczego wkrótce znikną niektóre z najpopularniejszych fan page'ów? Te i inne zagadnienia omawiano podczas konferencji adStandard 2010.
Użytkowników strony z Polski jest ok. 3 mln. - "Biorąc pod uwagę mający obecnie miejsce dynamiczny wzrost, sądzę, że pod koniec 2010 r. liczba użytkowników Facebooka wyniesie ok. 6 mln. Myślę, że jest to dosyć znaczny rezultat, uwzględniając przyrosty 12 procentowe z miesiąca na miesiąc" - powiedział podczas konferencji adStandard 2010 Paweł Karaś, head of Facebook sales, ARBOinteractive Polska.
Champion w swojej dziedzinie
Porównywać popularność Facebooka w USA, z popularnością jaką zdobył on w naszym kraju, to jak postawić obok siebie słonia i mrówkę, a jednak również w kraju nad Wisłą marketerzy coraz większą uwagę przywiązują do tego serwisu. Zainteresowanie objawia się chociażby tworzeniem dedykowanych Facebookowi działów wewnątrz agencji reklamowych. Dlaczego warto polubić Facebooka? Powodów zapewne jest kilka.
- "Facebook staje się championem dzielenia się contenem" - mówił podczas konferencji adStandard 2010 Michał Brański, członek zarządu 10K Media. Dzięki możliwości dzielenia się treściami, Facebook może służyć jako istotne źródło ruchu dla strony internetowej. Nie chodzi tu o treści jak np. zdjęcia z wakacji, ale o treści, które się poleca i do ich obejrzenia konieczne jest wyjście na zewnątrz Facebooka.