Tomasz Przybyłowicz odchodzi z Naszej Klasy, a może awansuje?
- Artur Małek,
- 28.06.2010, godz. 18:14
Jak dowiedział się nieoficjalnie InternetStandard.pl, Tomasz Przybyłowicz przestał od dziś pełnić funkcję dyrektora handlowego serwisu Nasza-Klasa.pl.
Co mogłoby być przyczyną odejścia? Tego nie wiadomo, ale są domysły. Jak oceniają zapytani przedstawiciele branży, być może powstał konflikt dotyczący warunków finansowych, na jakich chciałby pracować Przybyłowicz, a na jakie nie zgodziło się szefostwo.
Zaledwie 2 tygodnie temu Arkadiusz Pernal, prezes Naszej Klasy, komentował dla Internet Standard wypracowane przez jego serwis rekordowe przychody w ubiegłym roku - "Był to pierwszy rok, kiedy sprzedaż była prowadzona przez własny dział handlowy" - mówił Pernal - "Ten przychód to jest właśnie praca działu handlowego." Czemu zatem, skoro to dział handlowy jest generatorem zysków, szef działu handlowego rozstaje się z NK? Przychody NK wyniosły w 2009 roku prawie 63 mln zł. Zysk netto zwiększył się do ponad 18 mln zł.
Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy odejście Przybyłowicza może wcale nie równać się z zakończeniem współpracy z Naszą Klasą. Co może oznaczać zapowiadane na w czwartek ogłoszenie zmian kadrowych na wysokim stanowisku w NK? Czy Tomasz Przybyłowicz nie tylko nie rozstaje się z NK, a zostanie awansowany na wyższe stanowisko?
Zmiana na stanowisku, które dotychczas piastował Tomasz Przybyłowicz nie jest jedyną planowaną zmiana, która będzie ogłoszona w czwartek. Zatrudnione mają być także nowe osoby. Nie planowane są zwolnienia. Nie planowana jest też integracja z Gadu Gadu.
- "Wprowadzane zmiany to kolejny element na drodze rozwoju, dojrzałości biznesowej. Już od jakiegoś czasu informowaliśmy o tym naszych pracowników. Zamierzamy bardziej otworzyć się na new bussines, zmieniliśmy regulamin" - mówi Dominik Kaznowski, odpowiedzialny za marketing i PR w NK. A co z Przybyłowiczem? - "Nie komentujemy" - ucina Kaznowski.
Tomasz Przybyłowicz był także osobą z ramienia Naszej Klasy zaangażowaną w rozwój inicjatywy badania konkurencyjnego do Megapanelu PBI/Gemius.
Wcześniej jego kariera zawodowa związana była z portalem Interia.pl. W latach 2003-2007 był on dyrektorem sprzedaży produktów reklamowych, a w okresie od kwietnia 2007 do lipca 2008 r. zajmował stanowisko dyrektora handlowego.
Jednocześnie w okresie od 2007 do sierpnia 2008 pełnił funkcję członka Rady Nadzorczej IAB Polska, z ramienia portalu Interia.pl.
W latach 2001-2003 pracował w Onet.pl, od account executive do key account manager. Do swych największych sukcesów zawodowych zalicza m. in. stworzenie autonomicznego i profesjonalnego działu handlowego w Interia.pl