Powrót Skąpca

W ciągu ostatniego roku Skąpiec.pl umocnił swoją pozycję w segmencie porównywarek cen. Cel: prześcignąć Nokaut.pl.

W trakcie minionych 12 m-cy Skąpiec.pl odnotował najwyższą wśród dojrzałych porównywarek cen dynamikę przyrostu liczby użytkowników - wynika z majowych wyników badania Megapanel PBI/Gemius.

Od maja ubiegłego roku do maja br. na Skąpiec.pl pojawiło się ponad pół miliona nowych użytkowników. Oznacza to 64 procentowe tempo przyrostu. Taką dynamiką nie może pochwalić się żadna z największych porównywarek cen, choć trzeba dodać, że Skąpiec rok temu miał dużo niższa bazę odniesienia niż niedoścignione w branży Ceneo i Nokaut.pl.

Jaka jest recepta na sukces? W minionym roku Skapiec.pl skoncentrował się przede wszystkim na rozwoju kontentu (dodano ok. 300 nowych kategorii produktowych) oraz użyteczności serwisu. Postawiono m.in. na skrócenie ścieżki dotarcia do produktu czy wprowadzenie podpowiedzi do wyszukiwarki z miniaturą zdjęcia.

Powrót Skąpca

Nie wiadomo jak dużą w tym sukcesie zasługę odegrały działanie promocyjne. Skąpiec bardzo aktywnie działa na gruncie PR, podsyłając co jakiś czasie prasie informacje np. o "Przecenach telewizorów". A co z wyszukiwarkami, które są prawdopodobnie najistotniejszym dla porównywarek cen źródłem ruchu? - "Działania SEO etc. prowadzone są na "stałym poziomie" - odpowiada enigmatycznie Mariusz Janiszewski, współtwórca i właściciel Skąpiec.pl.

Dziś ze Skąpca korzysta ok. półtorej miliona użytkowników i trzecia pozycja serwisu w segmencie porównywarek jest naprawdę silna. Jednak nie zawsze tak było. W marcu ubiegłego roku w wielkiej trójce porównywarek doszło do przetasowania i na trzecim miejscu wylądowały Okazje.info. Skąpiec został zepychnięty na pozycję poza podium.

- "Od kilku lat znajdujemy się w ścisłej czołówce porównywarek cen, nasza motywacja nigdy zatem nie pikowała w dół. Okazje.info, owszem, prześcignęły Skąpca w maju 2009 roku, ale był to jednostkowy przypadek. W kolejnych m-cach ilość real users systematycznie im malała. Trudno więc mówić o wytyczaniu naszego kierunku rozwoju w odniesieniu do wspomnianej porównywarki" - mówi Mariusz Janiszewski.

Cele, jakie teraz stawia sobie skąpiec uznać należy za ambitne. - Naszym celem jest prześcignięcie Nokaut.pl Czas pokaże, czy i kiedy będzie to możliwe - mówi Mariusz Janiszewski. Obie witryny dzieli różnica ponad 1,1 mln użytkowników - wynika z majowej fali badania Megapanel PBI/Gemius.

Trzeba jeszcze dopisać, że w międzyczasie na rynku pojawił się nowy gracz od WP - Tanio.pl. Promowana przez zatanistów porównywarka w maju osiągnęła ruch na poziomie 600 tys. użytkowników (real users).

Wynik Tanio.pl jest bardzo dobry, ale wsparty dużą kampanią reklamową. Czas pokaże, czy Tanio.pl będzie miało szansę zbliżyć się do czołówki.