Tanio.pl - porównywarka cen od WP
- Bożena Jaskowska,
- 07.10.2009, godz. 12:35
Tanio.pl to porównywarka cen wzbogacająca e-commercowe konto Wirtualnej Polski. Oprócz tradycyjnego porównywania cen - serwis oferuje, znany z innych porównywarek, rozbudowany dział poradników zakupowych, a także wersję mobilną. Przewagę konkurencyjną tanio.pl budować ma: silne powiązanie z serwisami portalu WP, gwarancja wiarygodności sklepów oraz codzienna aktualizacja dostępności produktów. Start porównywarki wspiera kampania reklamowa "zataniści".
Mamy świadomość, że na rynku działa wiele podobnych podmiotów, tworząc nasz, staraliśmy się więc oddać użytkownikom produkt o nowej jakości. Wykorzystaliśmy nie tylko wieloletnie doświadczenie WP w handlu elektronicznym, ale także potencjał portalu; tanio.pl jest bowiem ściśle związane z naszymi serwisami tematycznymi - podkreśla Sebastian
Leśniak, Kierownik Działu E-commerce Wirtualnej Polski. Podsunęliśmy klientom oferty rzeczywiście tanie, co pozwoli im zaoszczędzić zarówno pieniądze, jak i czas. Istotna jest także codzienna aktualizacja produktów, dzięki czemu internauta nie dozna zawodu, że zapasy określonego towaru skończyły się i wyszukany artykuł jest już niedostępny.
Obecnie tanio.pl prezentuje produkty z ponad 1200 sklepów oraz przedstawia blisko 3 miliony ofert. Dostępna jest też mobilna wersja porównywarki - m.tanio.pl.
Utrzymana w skromnej biało-szaro-czerwonej kolorystyce porównywarka oferuje standardową możliwość przeglądania i porównywania cen produktów w kilkunastu kategoriach tematycznych (od AGD po Zegarki) oraz za pomocą wyszukiwarki. Funkcje te uzupełnione zostały - sprawdzoną w innych porównywarkach - rozbudowaną sekcją tematycznych poradników zakupowych (fotograficzny, jubilerski, tv, gps i in.) oraz opcją rekomendacji prezentów (można sprawdzić co polecane jest np. dla członków rodziny lub konkretnych typów osobowości). Towary oferowane w promocjach bądź stanowiące nowość w ofercie wyróżnione są w dolnej części ekranu, a wybrany sklep (lub produkt) reklamowany jest dużym (zbyt dużym) banerem umieszczonym po prawej stronie oraz na dole witryny.
Na podstronach z wynikami wyszukania konkretnych produktów dostępna jest użyteczna opcja filtrowania dostosowana do typu towarów (minimalne kryterium dotyczy lokalizacji sklepu, a w zależności od produktu dostępne jest jeszcze zawężenie wyników np. do producenta, rozdzielczości, wymiarów itp). Po otrzymaniu konkretnych wyników można - oprócz porównania ceny - sprawdzić dokładną specyfikację techniczną produktu oraz lokalizację sklepów, a także poznać opinie użytkowników, produkty o podobnych parametrach i kredytowe oferty banków. Zdecydowaną wadą obecnej wersji tanio.pl jest uboga baza opinii internautów - ciekawe, w jakim czasie uda się WP tę lukę wypełnić?
Wg deklaracji przedstawicieli WP wszystkie sklepy znajdujące się w bazie tanio.pl zostały bardzo dokładnie zweryfikowane pod względem bezpieczeństwa i zaufania klientów.
Dziwić może fakt, że że na stronie tanio.pl umieszczono link "załóż sklep", który odsyła do witryny iStore (grupa Allegro), gdzie oferta zbudowania własnego e-sklepu reklamowana jest m. in. bezpłatną integracją z... Ceneo. Jak wyjaśniła nam jednak Katarzyna Halicka z zespołu PR WP, nie jest to niedopatrzenie twórców serwisu. iStore to w rzeczy samej podmiot z grupy Allegro, który z nami współpracuje, podobnie jak samo Allegro - dostepne w strukturze serwisów e-commerce'owych WP jako Aukcje.wp.pl. Nie widzimy tu żadnego dysonansu, tym bardziej, że pozyskujemy do współpracy renomowanych partnerów, a produktem iStore są sprawdzone rozwiazania dedykowane podmiotom, które nie posiadają własnego sklepu, ale chcą go założyć.
Wszystkie sklepy zainteresowane obecnością w wynikach wyszukiwania porównywarki cen WP mogą bezpłatnie przyłączyć się do tanio.pl. Opłata w systemie PPC (pay-per-click) pobierana jest za przeklik i wynosi 7 groszy netto. Wg zapewnień twórców, sklepy mają dodatkową możliwość indywidualnego zarządzania portfelem PPC oraz rozporządzania własnym budżetem. Dodatkowy atut, którym WP kusić będzie sklepy, to preferencyjne warunki, na jakich e-sklepy mogą zakupić reklamę w portalu. Mogą skorzystać ze specjalnych rabatów, upustów i promocji - zapewnia Sebastian Leśniak, Dostosowujemy także ofertę reklamową do indywidualnych potrzeb sklepów i tworzymy, na ich zlecenie, kampanie "szyte na miarę" oczekiwań klientów.
Czy świetna domena, pod którą działa porównywarka cen WP pomoże jej nawiązać walkę z liderami branży? Trudno w tym sektorze zaproponować coś nowego i rewolucyjnego, czego nie mieliby liderzy stawki.
WP stawia przede wszystkim na powiązanie porównywarki z kilkudziesięcioma serwisami tematycznymi ze swojego portfela (internauci, wchodząc na konkretne serwisy WP - Film, Muzyka, Erotyka, Tech - znajdują tam zakładki lub boksy z ofertami z porównywarki dostosowanymi do tematyki witryny i mogą od razu sięgnąć po produkt, o którym właśnie czytali), a także na gwarancję wiarygodności zrzeszonych w serwisie sklepów oraz codzienną aktualizację dostępności produktów. Nie bez znaczenia w budowaniu popularności tanio.pl jest wielokanałowa "zatanistyczna" kampania reklamowa. Wyzwanie dla tanio.pl jest spore - wg lipcowego Megapanelu PBI/Gemius Ceneo odwiedza już 3,36 mln użytkowników, a Nokaut pochwalić się może liczbą 2,5 mln real users.
Dodałam szczegółowe informacje dotyczące oferty tanio.pl, a także case kampanii reklamowej "zatanisci".