DoubleClick i płatne odnośniki
- Anna Meller,
- 21.08.2003, godz. 09:29
Firma DoubleClick podpisała umowę o współpracy z iProspect oraz Traffic Leader, w ramach której udostępni klientom rozwiązania do promocji w wyszukiwarkach internetowych. Nowa oferta kierowana jest do tych, którzy chcą zintensyfikować swoją obecność w płatnych odnośnikach i liczą na większy wzrost z inwestycji w internetowy marketing.
Umowa rozszerza dotychczasową ofertę firmy DoubleClick. W tej chwili klienci mogą korzystać z dwóch rozwiązań: dla reklamodawców (DART For Advertisers) oraz dla wydawców (DART for Publishers). Dodatkiem jest możliwość śledzenia umieszczonych płatnych odnośników poprzez Click Commands oraz Tracking Ads.
Z ostatnich badań wykonanych przez DoubleClick wynika, że wyszukiwarki internetowe mają największy wpływ na to, co wybierze użytkownik. 41% internautów korzysta z wyszukiwarek, żeby odnaleźć interesujące ich strony bądź produkty. Tym samym DoubleClick postanowił wykorzystać tę informację do poszerzenia swojej oferty.
Warto dodać, że przed podpisaniem umowy przez Double Click i iProspect oraz Traffic Leader opublikowane zostały wyniki badań Vivisimo, które wskazują, że internauci o 30%-100% częściej odwiedzają strony figurujące jako płatne odnośniki w wyszukiwaniu, jeżeli są one pogrupowane na zasadzie podobieństwa tematycznego. Kiedy użytkownik ma możliwość przeglądania pogrupowanych stron zamiast tradycyjnie wyszukanych odnośników szansa odwiedzenia znajdującej się tam strony wzrasta o 100%-150% (co owocuje wysokim CRT).