E-Commerce w Polsce 2012

Portal okazje.info udostępnił przekrojową infografikę omawiającą stan polskiej branży e-commerce i zwyczaje zakupowe Polaków.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Z zestawienia wynika, że najpopularniejszą kategorią jest Dom i Ogród, zaraz za nim Sport i Hobby. Są to kategorie, które zawierają najwięcej różnorodnych produktów i o te segmenty najczęściej biją się gracze internetowi. Są to jednocześnie najlepiej zagospodarowane działy, w których konkurencja jest najsilniejsza.

Infografika pokazuje też, że Polacy ciągle nie przekonali się do zakupów spożywczych w sklepach internetowych. Jest to najmniejszy segment e-commerce i stanowi niecały 1 proc. rynku.

Pośród najsilniejszych kategorii (powyżej 10 proc.) znajdują się także odzież, RTV/AGD/Foto, Zdrowie i Uroda oraz Oprogramowanie i Komputery.

Ciekawie też wygląda zestawienie marek preferowanych przez polskich konsumentów. Z akcesoriów fotograficznych najpopularniejszą marką jest Nikon, a spośród telefonów - Samsung.

Apple nie jest także najpopularniejszym producentem tabletów - zamiast produktu z jabłkiem użytkownicy wybierają GoClever, rozprowadzany offline między innymi przez Biedronkę.

W kategorii AGD Polacy sięgają po Amicę i Zelmera, zaś w łazience najczęściej stoi sprzęt firmy Braun (głównie ze względu na dobrej jakości elektryczne szczoteczki do zębów)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.