Redakcja InternetStandard prezentuje raport eCommerce 2011

To już piąta jego edycja. Prezentujemy w nim wyniki naszego - przeprowadzanego do trzech lat wspólnie z Politechniką Łódzką - badania polskich sklepów internetowych. Choć nie tylko!

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
Jak długo działają? Ile produktów sprzedają? Jakie zagrożenia i szanse widzą na rynku? Jakie sumy i na co wydają w zakresie marketingu? Jakie są preferowane przez polskich klientów formy płatności? Kto jest liderem w zakresie wsparcia logistyki w polskich e-sklepach? Na wszystkie te pytania odpowiada nasze badanie.

Z naszego badania wynika, że większość polskich sklepów internetowych istnieje od 2 do 10 lat. Grupa ta stanowi blisko 90% wszystkich ankietowanych. W porównaniu do wyników z ubiegłych lat, znacząco zwiększyła się liczebność sklepów ze stażem od 5 do 10 lat, która obecnie wynosi powyżej 40%. W badaniu eCommerce 2010 wartość ta została określona na poziomie 23%, a w roku 2008 - 14%. Można zauważyć także znaczny wzrost liczby sklepów istniejących, co najmniej 10 lat, gdzie od dwóch lat systematycznie podwaja się ich liczba. Są to firmy najczęściej (90%) obsługujące co najwyżej dwa portale handlu elektronicznego. Wśród nich 72% zatrudnia ponad 2 osoby, zaś większość (80%) oferuje klientom powyżej 1000 produktów.

W porównaniu do ubiegłych lat znacznie zmalała liczba sklepów z mniejszą od trzech kadrą pracowniczą, obecnie najbardziej liczną grupą są firmy zatrudniające od 3 do 5 osób. Dwukrotnie zwiększyła się także liczba sklepów obsługiwanych przez 6 do 10 osób, osiągając w 2010 roku wynik przekraczający 15%. Ponadto - biorąc pod uwagę podwojenie się w stosunku do 2009 roku liczby sklepów z licznym personelem (od 21 do 50 osób) - można prognozować systematyczny i dynamiczny rozwój handlu internetowego w Polsce.

Sklepy, w których pracuje więcej niż 50 osób, oferują zazwyczaj powyżej 50 tys. produktów. A 75% z nich współpracuje z ponad 50 dostawcami, osiągając sprzedaż netto ponad 50 mln zł rocznie. Co drugi z nich przeznacza ponad 250 tys. zł na działania promocyjne. Wszystkie wykorzystują bogaty wachlarz metod i form reklamowych. Reklamę każdego z nich można znaleźć w linkach sponsorowanych wyszukiwarek, portalach aukcyjnych oraz porównywarkach cen. Ponad 70% sprzedało w 2010 roku ponad 50 produktów za granicę.

W tym roku w raporcie eCommerce 2011 publikujemy także wyniki innego projektu poświęconego e-mail marketingowi. Firma Sare po raz ósmy zbierała opinie użytkowników poczty elektronicznej na temat preferencji w jej stosowaniu w życiu codziennym i pracy zawodowej. Czy wiedzą Państwo, że większość z nas ma aż 3 konta pocztowe! Piszemy też o najnowszych trendach na rynku e-commerce w Polsce takich jak np. pożyczanie. Prawnicy kancelarii Baker McKenzie opisują zaś skutki ostatniego wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE w zakresie wykorzystania znaków towarowych konkurentów do pozycjonowania się w wynikach wyszukiwarek.

Aktualizacja: 03 października 2011 12:27
W raporcie poprawiliśmy wykres ze strony 37. Podczas przenoszenia danych z pliku z wynikami do składu wszystkie podpisy przesunęły się o jedną pozycję w górę, wyrzucając firmę PayU, lidera na tym rynku. Oto poprawny wykres. Zapraszamy też do pobrania właściwej wersji raportu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.