Facebook blokuje AdSense w aplikacjach

Twórcy aplikacji na Facebooka nie będą mogli skorzystać z kampanii AdWords i AdSense. Lista sieci reklamowych dopuszczonych przez Zuckerberga liczy 68. pozycji, ale nie ma wśród nich produktów Google.

Wydarzenia
14 marca 2017

Media społecznościowe dynamicznie się rozwijają. Szczególnie najpopularniejsze portale jak Facebook, Instagram, Snapchat. Reguły, które...

Zarejestruj się
Facebook przedstawił listę sieci, z którymi będą mogli współpracować twórcy aplikacji. Jak się okazało, jest wśród wiele mniej znanych dostawców, brakuje zaś AdWords - systemu reklamy online sieciowego giganta Google.

Oficjalny powód decyzji nie został ogłoszony. Może chodzić o niespełnienie przez Google punktu z regulaminu Facebooka, żądającego od sieci reklamowych udostępnienia pełnych danych, a w tym nazwisk pracowników.

W kuluarach mówi się, że decyzja FB nie jest zaskoczeniem, a trwający od miesięcy konflikt prawdopodobnie szybko się nie skończy. Przypomnijmy, że w listopadzie 2010 r. to Google odcięło Faceboooka od kontaktów Gmaila.

Nie można wykluczać, że Facebook wystartuje ze swoim własnym systemem reklamowym, podobnie jak zrobiło to Apple ze swoim iAd - mówi Szymon Barczak, Antyweb.pl. Prośby o wprowadzenie lepszych rozwiązań dla twórców aplikacji pojawiły się m.in. na forum deweloperskim FB.

Oto lista dostawców reklam dopuszczonych przez Facebook dla aplikacji w serwisie.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.