Wrześniowy ranking serwisów tematycznych

Wrzesień przynosi wiele ciekawych zmian w rankingach serwisów tematycznych. Najwięcej zyskała Gazeta.pl - awansowała z 17 na 8 miejsce w kategorii "Kultura i Rozrywka" oraz uzyskała pozycję lidera w kategorii Praca, detronizując serwis Pracuj.pl. Serwis Nasza-Klasa.pl, umożliwiający odnalezienie starych znajomych ze szkóły, zadebiutował w kategorii "Społeczności" na 10 miejscu. Zapraszamy do zapoznania się z rankingiem najpopularniejszych serwisów tematycznych w 12 kategoriach.

Przypominamy, że dane dotyczące oglądalności poszczególnych witryn pochodzą z badania Megapanel nadzorowanego przez Polskie Badania Internetu, a przeprowadzanego przez firmę Gemius. O przyporządkowaniu witryn do poszczególnych kategorii decyduje Rada Badania PBI.

We wrześniu, zgodnie z wynikami badania Megapanel PBI/Gemius było w Polsce 13,8 mln internautów. Najczęściej odwiedzali oni witryny z kategorii "Kultura i Rozrywka", na które zajrzało 94,88% polskich użytkowników sieci. Drugą najpopularniejszą kategorią była "Informacje, Publicystyka, Media" (80,83% zasięgu), trzecią "Nowe Technologie" - 72,9% zasięgu.

Kategoria Informacje, Publicystyka, Media

Portale wiodą prym w tej kategorii. Znajdującą się na czwartym miejscu Interia.pl ma i tak zasięg prawie dwa razy większy od następnego konkurenta - serwisów TVP.

O dwa oczka w górę awansowała Rzeczpospolita.pl, która teraz znajduje się zaraz za serwisem Dziennik.pl. Strony "Rzepy" zyskały w stosunku do sierpnia 0,81 pkt proc. zasięgu. Co więcej, serwis Rp.pl został zaprezentowany na początku października w nowej odsłonie, zobaczymy, czy pozwoli mu to poprawić wynik.



Kategoria Kultura i Rozrywka

Ogromny awans serwisów rozrywkowych Gazeta.pl. W sierpniu miały one 5,97% zasięgu, we wrześniu już 12,29%. Zapewniło im to zajęcie ósmego miejsca. To wzrost aż o 6,32 pkt proc. w ciągu miesiąca. Na serwisy rozrywkowe Gazeta.pl złożyły się we wrześniu to m.in. Popcorner.pl, witryna specjalna programu Big Brother, Infomuzyka.pl.

Rywalizacja na tym polu może być szczególnie ciekawa. Serwisy rozrywkowe o2.pl miały we wrześniu dokładnie taki sam zasięg co w sierpniu. Onet.pl i WP.pl nieznacznie zyskały, natomiast Interia.pl straciła w stosunku do sierpnia 1,79 pkt proc. zasięgu.



Kategoria Motoryzacja

O pięć oczek w górę awansowały serwisy motoryzacyjne portalu o2.pl. Jednak przekładając to na zasięg nie można mówić o jakimś olbrzymim wzroście, w stosunku do sierpnia zyskały one 0,75 pkt proc. O2.pl nie zasypia gruszek w popiele, niedawno portal uruchomił serwis ogłoszeń motoryzacyjnych NajAuto.pl. To właśnie witryna ogłoszeniowa jest obecnie liderem w tej kategorii.



Kategoria Biznes, Finanse, Prawo

Onet.pl jest liderem w tej kategorii. Największy portal niedawno wzbogacił swoją ofertę biznesową uruchamiając sekcję Financial Times.

Ciekawostką jest pojawienie się na 19 miejscu anglojęzycznego serwisu Forbes.com, na który we wrześniu zajrzało ok. 200 tys. polskich internautów.



Kategoria Budownictwo i Nieruchomości

Interesujące, że w tej najmniej popularnej kategorii, spadły zasięgi witryn z czołówki w stosunku do sierpnia br. Gazeta.pl straciła 0,68 pkt proc., Murator 0,14 pkt proc, serwisy Grupy Gratka 0,24 pkt proc. Układ sił pozostał właściwie ten sam.



Kategoria Edukacja

Jak to zwykle we wrześniu serwisy w tej kategorii odnotowują ogromne wzrosty. W stosunku do sierpnia: Wikipedia - 6,8 pkt proc, Onet.pl - 3,16 pkt proc., Sciaga.pl: 10,67 pkt proc.!

Poza Onetem portale nie mają dużego znaczenia w tej kategorii, a WP i o2.pl są nieobecne.



Kategoria Sport

Mimo wprowadzenia marki Sport.pl we wrześniu, zasięg portalu Gazeta.pl w tej kategorii był mniejszy niż w sierpniu o 0,29 pkt proc. Zwiększył się z kolei zasięg serwisów sportowych WP - o 2,44 pkt proc., Onet.pl - o 1,57 pkt. proc i Interia.pl o 0,61 pkt. proc.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.