Rusza nowa, niszowa sieć reklamowa

Jeszcze w tym roku ma rozpocząć swoje działanie niszowa sieć reklamowa "Współdzielnia", która ma skupiać witryny o charakterze kulturalnym i społecznym. Jak zapowiadają twórcy, będą ją wyróżniać spółdzielcze zasady zarządzania oraz dotarcie do liderów lokalnych społeczności.

Inicjatorem powstania sieci jest serwis kulturalno-społeczny Relaz.pl, do niedawna związany z portalem o2.pl, obecnie działający jako oddzielna spółka.

Członkami-założycielami "Współdzielni" są także serwisy 80bpm.net (krakowski informator kulturalny, promujący elektroniczne dźwięki), Bibainfo.pl, (informator kulturalny z Górnego Śląska), Clubbing.pl (informator klubowy), Clubbing.wroc.pl (popularny we Wrocławiu informator kulturalny), Radio Pozytywnych Wibracji (internetowy serwis i radio dla fanów muzyki reagge).

Współdzielnia to sieć o dosyć specyficznym sposobie zarządzania. Jej członkowie wspólnie podejmują decyzje odnośnie cennika. Każdy z nich ma również prawo do sprzedaży reklam na innym serwisie skupionym w sieci, pobierając za to prowizję od sprzedaży. Każdy z członków może też odmówić serwowania danej reklamy, lub sprzedawać własną powierzchnię po indywidualnie ustalonym cenniku, bez dzielenia się z innymi podmiotami. Serwisy poza wspólną ofertą reklamową mają także wymieniać się treściami na zasadach barteru.

Poziom cen ma za zadanie uczynić sieć konkurencyjną do innych podmiotów oferujących reklamę w segmencie "kultura" i "styl życia". - Na przykład billboard 750x100 wyświetlany na co najmniej 3 witrynach kosztuje do końca roku 15 zł za tysiąc odsłon - mówi Przemysław Głośny, prezes spółki Relaz, inicjator "Współdzielni".

- Obecny zasięg to około 0,5 mln uniklanych użytkowników i ok. 5 mln odsłon. Nadal prowadzimy rozmowy z kolejnymi serwisami. Do końca stycznia powinniśmy mieć 1 mln użytkowników i 8-9 mln odsłon - prognozuje Głośny.

Sieć ma już pierwszych reklamodawców. Rozmowy ze "Współdzielnią" finalizuje m.in. producent odzieży House, który liczy na bezpośrednie dotarcie do małych serwisów.

Zdaniem pomysłodawców atutem serwisów skupionych we "Współdzielni" jest fakt, iż docierają one do lokalnych liderów społeczności - organizatorów imprez, muzyków, didżejów, artystów, młodych działaczy społecznych.

Witryna informacyjna "Współdzielni" ma wystartować w styczniu 2007.

Patrz także:

Reklamy na niszowych serwisach bardziej przyciągają

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.