Blogi to...

Wczorajsze warsztaty "Blogi w Public Relations" w zamierzeniu organizatorów czyli Gazeta.pl i InternetPR.pl miał podpowiedzieć, jak poprowadzić bloga doskonałego i odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto prowadzić bloga firmowego. Oczywiście proste odpowiedzi, choć pożądane, pojawiają się w świecie niezwykle rzadko.

Kontrowersje są nawet wokół faktów. Ile jest właściwie blogów w Polsce? Marcin Jagodziński, autor netto.blox.pl rozprawił się z przekonaniem, że aktywnych blogów jest ponad 2 mln. - Żywych blogów jest może 500-600 tys. - ocenił.

Blogosferę spaja kilka elementów:

- Same serwisy blogowe, które - jak podkreślał Jagodziński - skupiają wokół siebie ludzi o konkretnym profilu;

- Blogroll czyli lista polecanych przez autorów blogów zaprzyjaźnionych;

- Agregatory RSS.

Blog czyli najprostszy CMS

W czasie dyskusji uczestnicy zastanawiali się, jak pojawienie się prostych i dostępnych każdemu mechanizmów do tworzenia blogów wpłynęło na rozwój internetu. Paweł Wimmer z redakcji PC World podkreślił, że według jego obserwacji udostępnienie prostych mechanizmów blogowych nie wpłynęło na liczbę osób chcących uczyć się języka HTML. - Sam fakt stworzenia blogosfery wydarł może 10% użytkowników, którzy mogliby się nauczyć HTML. Obie sfery sobie nie przeszkadzają.

Blog czyli lans

Oczywiście motywy założenia bloga mogą być najróżniejsze, ale wszyscy chcą dotrzeć ze swoim sposobem myślenia, obserwacjami, światopoglądem do jak najszerszej bądź jak najstaranniej wyprofilowanej grupy osób i zdobyć ich uznanie.

Nieliczni wydali z siebie ciche odgłosy protestu w chwili postawienia przez prowadzącego dyskusję Tomasz Karwatki tezy, że ludzie zakładają bloga by się lansować.

Obecna na sali posłanka SLD, Joanna Senyszyn (z którą wywiad opublikujemy już wkrótce) powiedziała, że w jej wypadku była to chęć rozszerzenia odbiorców jej felietonów na osoby, które nie czytują tytułu "Fakty i mity" i mają odmienne poglądy.

Dla autora ciezkiedni.blox.pl, małego r., założenie bloga była próbą odreagowania stresu pracy w wielkiej korporacji.

Pisać często czy sobie odpuścić

Nie było zgody w tej kwestii. Wielu internautów twierdziło, że wystarczy jeden wpis na dwa tygodnie. Doświadczenie wielu mówi, ze nawet przy tak rzadkich wpisach ruch na stronie wcale nie maleje.

Na pytanie, jak zarabiać na blogach, przewrotną odpowiedź dał Tomasz Bienas, autor bloga tebe.blox.pl - Gdy ludzie wchodzą na bloga i nie widzą nowych wpisów - klikają w reklamy AdSense.

Dlaczego używać blogi w PR

Marek Woźniak, pomysłodawca serwisu internetPR, podał kilka powodów dla których prowadzenie bloga jest pożadanym działaniem działu PR;

- blogi "pompują inne media" tak jak media lokalne pompują media ogólnopolskie;

- blogi mają duży potencjał wiarygodności;

- wspomagają komunikację i pracę zespołową w intranetach;

- mają duży potencjał widoczności w sieci, gdyż systemy blogowe sprzyjają wyszukiwarkom;

- dziennikarze traktują blogi jako źródło informacji a przynajmniej inspiracji.

Panel: tytuł, osobowość

W dyskusji panelowej wzięli udział: socjopatycznamalkontentka, mały r., Marcin Jagodziński autor netto.blox.pl, Piotr Czerski prowadzący czerski.art.pl oraz Maciej Budzich prowadzący blog.mediafun.pl.

Gdy w tytule leje się krew, ma miejsce gwałt lub pada nazwisko kontrowersyjnego polityka wejść z wyszukiwarki jest więcej. Potwierdzają to doświadczenia Piotra Czerskiego, autora bloga, który eksperymentował ze słowami Jezus, liczniki gazowe i k.....

Jak powiedział Fun Mediów tak skonstruowany tytuł przyciaga, choć "magia słowa na cztery litery zaczynającego się na literę "d", obniża jakość komentarzy".

Najistotniejsza jest - co podkreślała przede wszystkim autorka socjopatycznamalkontentka.blox.pl, która pisze notki podczas wietrzenia mieszkania, a obmyśla je idąc z pracy do czytelni - osobowość twórcy bloga. Pisanie o tym, że nie ma się o czym napisać jest niedopuszczalne.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.