Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wyniki finansowe Agory i Grupy TVN w internecie

Przychody segmentu Internet Agory wyniosły w 2010 r. 101,8 mln złotych. To wynik o 20 procent lepszy niż w roku ubiegłym, ale w porównaniu z serwisami Grupy TVN, "internetowa Agora" nadal nie wypada najlepiej.

W ubiegłym tygodniu swoje sprawozdania finansowe za rok 2010 opublikowały dwie duże spółki mediowe: Grupa kapitałowa TVN i Agora. Tak, jak w ubiegłym roku (Przychody z internetu: Agora vs Grupa TVN), sprawdzimy która z nich lepiej się rozwija.

Wyniki Agory

W 2010 r. całkowite przychody z działalności internetowej Agory (łącznie z przychodami z serwisów i wydawnictw Trader.com Polska) od klientów zewnętrznych wyniosły 101,8 mln złotych. Tym samym internetowy segment Agory zanotował wzrost o 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r.

Większość przychodów (prawie 69 proc.) stanowiły wpływy z reklamy internetowej. Agora zarobiła na reklamie online 69,9 mln zł, czyli o 34,4 proc. więcej niż w 2009 roku. Zwiększyły się również (o 5 procent) przychody z ogłoszeń publikowanych w wortalach GazetaPraca.pl, GazetaDom.pl, Domiporta.pl, Komunikaty.pl i Nekrologi.Wyborcza.pl. W roku 2010 wyniosły 23,3 mln złotych.

Co ważne, zysk operacyjny segmentu Internet Agory wyniósł 4,7 mln złotych, a w ubiegłym roku była to strata.

Wyniki Grupy TVN

Rok 2010 był jeszcze bardziej udany dla segmentu online Grupy TVN. Jej przychody wyniosły w ubiegłym roku 244 mln złotych - o 17 procent więcej niż w 2009 r. Głównym sukcesem segmentu, a zwłaszcza portalu Onet.pl było zwiększenie przychodów z reklam o 24 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Grupa TVN w swoim sprawozdaniu zwraca uwagę, że zaangażowanie użytkowników Onetu wzrosło w 2010 r. prawie o godzinę na użytkownika, a baza użytkowników przekroczyła 12 milionów po wzroście o ponad 500 tysięcy w ubiegłym roku.

Aktualizacja: 28 lutego 2011 17:08

Co ważne, zysk operacyjny segmentu Internet Agory wyniósł 4,7 mln złotych, a w ubiegłym roku była to strata.