Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Rynek e-reklamy: nadchodzą bardzo tłuste lata

W 2009 roku przychody z tytułu e-reklamy mają wynieść 16,1 mld USD, za cztery lata wydatki na promocję w internecie przewyższą wydatki na reklamę w czasopismach - wskazuje najnowszy raport Jupiter Research. To co najmniej dobra prognoza dla e-branży.

W przeciągu 6 lat - od 2003 do 2009 roku rynek reklamy internetowej ma wzrosnąć o 10 mld USD. Największy skok będzie można zaobserwować w wydatkach na płatne odnośniki. Szacuje się, że przychody z tej formy reklamy powiększą się o 30% w przeciągu najbliższych dwóch lat. Z kolei na rynku internetowych ogłoszeń możemy spodziewać się wzrostu na poziomie 25%.

Jupiter Research szacuje, że w 2008 roku wydatki na reklamę internetową będą wyższe niż na reklamę w "papierowych" czasopismach. "Nie oznacza to jednak, że w przeciągu tych lat zmniejszą się budżety reklamodawców na promocję w prasie, wręcz przeciwnie, będą wzrastać, ale wzrost będzie o wiele wolniejszy od tempa wzrostu wydatków na internet" - zaznaczył dla Clickz.com Nate Elliott, analityk JupiterResearch.

Autorzy raportu nazywają rynek internetowy dojrzałym, a kondycję e-branży zdrową.

Zdaniem Jupiter Research internet staje się coraz ważniejszym medium dla reklamodawców, bo daje im szczegółową wiedzę na temat tego, do kogo trafiła kampania i jaki był jej skutek.