Merrill Lynch: reklama online jasnym światełkiem
-
- Magdalena Górak,
- 16.10.2006, godz. 10:50
Mimo malejących wydatków branży motoryzacyjnej i finansowej na reklamę, o czym poinformowała niedawno spółka Yahoo, rynek internetowy w Stanach Zjednoczonych wciąż notuje spore wzrosty - w szczególności, gdy weźmiemy pod uwagę stan branży reklamowej jako całości.
Prognoza wzrostu wartości całego rynku reklamy przygotowana przez analityków Merrill Lynch dla Stanów Zjednoczonych została obniżona z 5,1 do 4,7%.
Wydatki na reklamę internetową mają jednak wzrosnąć - w trzecim kwartale o 26,2% zaś w czwartym o 27,4%. Lauren Rich Fine z Merrill Lynch ocenił, że sytuacja reklamy internetowej na tle prognoz stanu reklamy w ogóle, jest "jasnym światełkiem".
Google ma być liderem wzrostu. Przychody spółki mają wzrosnąć o około 72%. Według oceny analityków Merrill Lynch, Google miał w trzecim kwartale br. 60% udział w globalnym rynku reklamy w wyszukiwarkach i ma go wciąż powiększać, głównie kosztem Yahoo.