Konkurencja dla iTunes?

Microsoft, AOL Time Warner oraz Yahoo pracują niezależnie nad muzycznymi serwisami internetowymi, które miałyby stać się konkurencją dla iTunes Music Store Apple'a - poinformował magazyn LA Times.

Firmy te chciałyby, wedle publikacji, jak najszybciej uruchomić własne płatne serwisy, umożliwiające internatom kopiowanie piosenek z Internetu. Serwis Apple'a, mimo, iż odniósł ogromny sukces (w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania sprzedał ponad 3,5 mln piosenek), ma jednak pewną istotną wadę - dostępny jest jedynie dla mieszkających w USA użytkowników komputerów Macintosh. Jako, że zdecydowaną większość internautów stanowią w tej chwili użytkownicy systemów Windows, szansa na zdobycie sporego udziału w muzycznym "torcie" jest więc całkiem duża.

Autor artykułu sugeruje, że serwisy takie miałyby powstać jeszcze w tym roku. Wśród firm, które oprócz Microsoftu, AOL TW oraz Yahoo pracują nad podobnymi projektami są również Amazon.com oraz MTV Networks.