adPremium - nowy system reklamowy Grupy o2

Zaletą reklamy tekstowo-graficznej oferowanej w systemie adPremium ma być osadzenie jej w wyraźnym kontekście treści, co zapewni jej wysoki CTR. Usługa skierowana jest przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw.

Grupa o2 rozpoczęła sprzedaż reklam w nowym systemie - adPremium. Obecnie dotyczy on wybranych witryn z portfela Spółki (informacja o możliwości wykupienia reklamy pojawia się m. in. na Lansik.pl, HotMoney.pl, Snobka.pl), acz - jak zapewniają przedstawiciele Grupy o2 - niebawem zaproponowany zostanie ciekawy model współpracy wszystkim witrynom na rynku.

System adPremium adresowany jest do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw, którzy nie zawsze pozwolić sobie mogą na zaawansowane kampanie czy zakup reklamy w dużych pakietach oferowanych przez sieci.

Na czym polega innowacyjność projektu zapowiadanego na blogu przez Michała Brańskiego słowami "skromne początki, imperialne plany"? Na zastosowaniu placementów i systemu, który pozwoli na emisję materiałów graficzno-tekstowych, które naszym zdaniem w akcjach nastawionych na efekt są skuteczniejsze - wyjaśnił nam Michał Branśki, członek zarządu Grupy o2. Zastosowanie elastyczniejszych, "naginających się" do wyglądu strony formatów pozwoli umieszczać reklamy bliżej treści i centralnych miejsc w serwisie, co przełoży się na wyższe CTR-y, co znowu przełoży się na wyższe eCPM-y.

Boks informujący o reklamie adPremium

Boks informujący o reklamie adPremium

Obecnie zakup reklamy w systemie adPremium możliwy jest za pośrednictwem biura sprzedaży bezpośredniej Grupy o2. Wg zapewnień Michała Brańskiego - już za kilka miesięcy, bo na początku 2010 r. system zostanie zautomatyzowany i wzbogacony o dodatkowe możliwości obsługi. Zamierzamy dać witrynom możliwość wyboru - a) pełny automat, b) hybryda automatu z ew. asystą naszego biura sprzedaży, c) hybryda automatu z ew. asystą działu sprzedaży witryny, jak i d) sprzedaż wyłącznie przez nasze biuro sprzedaży oraz e) sprzedaż wyłącznie przez biuro sprzedaży witryny - informuje Michał Brański.

Czy warunki oferowane przez adPremium są korzystne dla reklamodawców? Cena dobowej emisji reklamy w Lansik.pl (dobowe statystyki: 210 213 odsłon / 66 526 użytkowników - UU) wynosi: ROS (Run on Site tj. na wszystkich stronach należacych do konkretnej witryny) - 224 zł; SG (Strona główna) - 116 zł.

W dyskusjach środowiska branżowego (m. in. na Antyweb.pl) pojawiły się głosy porównujące ofertę Grupy o2.pl do adTaily.com - systemu umożliwiającego reklamę na blogach oraz innych niszowych witrynach, a także do istniejących np. w ofercie portali konktekstowych boksów reklamowych. W obecnej postaci adPremium bliżej chyba do tych drugich, aczkolwiek wprowadzenie zapowiadanych funkcjonalności z pewnością uczyni je bardziej zaawansowanym rozwiązaniem niż tekstowe boksy na portalach.

Dlaczego Grupa o2 zdecydowała się na taki system sprzedaży reklam? Mamy swoje powody sądzić, że rynek MŚP nie jest gotowy na w pełni zautomatyzowany model sprzedaży i przez to konwersje są nieoptymalne, jak i że witryny będą chętne zrezygnować z zautomatyzowanego procesu sprzedaży na rzecz budowania bliższych i cieplejszych relacji z klientami - wyjasnia członek zarządu Grupy o2.pl.