Zmiany w formatach reklamowych na YouTube

Kilka dni temu pojawiła się informacja o aktualizacji formatów reklamowych na YouTube. Pozostaje nam wierzyć, że to zmiana na lepsze. Oto kilka informacji na ten temat.

Autor: Agencja Tube.AD

Google postawiło na wideo. Wierzy bowiem, że w najbliższych latach będzie ono największą siłą reklamową. Pod koniec 2010 roku na YouTube pojawił się pakiet formatów reklamowych TrueView - łatwe w obsłudze i korzystne finansowo 4 formaty angażujące widza. Zaobserwowano, że widz mający możliwość wybierania wideo o treściach najbardziej dla niego interesujących, zapamiętuje je na poziomie 81%.

Z miesiąca na miesiąc wprowadzano drobne zmiany i testowano formy reklamy. Na początek zniknął format TrueView in-slate. Była to reklama w opcjach wyświetlana przed filmami trwającymi ponad 10 minut. Użytkownik mógł wybrać jedną z trzech reklam i obejrzeć ją przed filmem bez przerw w odtwarzaniu lub oglądać wideo z przerwami następującymi co 7 minut. Zostały 3 formaty, z których od 15 kwietnia 2014 roku będą działać 2, w celu ulepszenia oferty reklamowej i uproszczenia zarządzania kampaniami na YouTube. Będą to in-stream czyli pomijalny po 5 sekundach pre-roll oraz in-display wyświetlany w wynikach wyszukiwania. W obu będzie można targetować poprzez demografię, profil zachowań użytkownika czy słowa kluczowe.

Zobacz również:

Pod koniec 2013 roku pojawiły się też nowe narzędzia do pomiaru reklam. Raport z działań i zaangażowania widza powiększył się o analizę aktywności użytkowników, jak:

-ilość odsłon w następstwie reklamy

-udostępnienie reklamy znajomym

-liczbę subskrypcji kanału reklamodawcy

-ile razy dodano wideo na playlisty

-ilość kliknięć „lubię to”.

Każda czynność będzie zaliczana jako skutek wyświetlenia reklamy.

Zatem od 15 kwietnia 2014 roku firmy prowadzące kampanie wideo na YouTube będą musiały je zaktualizować, a nowo wprowadzone, uzyskają nowe formaty i ustawienia. Miesiąc później wszystkie kampanie zostaną przeniesione na najnowszy tryb.

Zmiany mają uprościć prowadzenie kampanii wideo na YouTube dzięki możliwości kierowania reklam z poziomu kampanii oraz jeszcze lepszemu dopasowaniu materiału do odbiorcy. Według międzynarodowej agencji Vanksen, w 2017 roku wideo będzie stanowiło 90% contentu, a zatem TrueView będzie skutecznym narzędziem do budowania wizerunku firmy poprzez wideo.