Właściciel Gratki kupuje udziały w Gruper.pl
- Bożena Jaskowska,
- 02.09.2010, godz. 10:45
Wydawnictwo Polskapresse nabyło 10 proc. udziałów w Gruper.pl z możliwością zakupu kolejnych udziałów w przyszłości.
Jak zapewnia Marek Borzestowski, założyciel Gruper.pl - sprzedaż 10 proc. udziałów Polskapresse jest związana z planami rozwoju serwisu, w tym wzmocnieniem jego pozycji na rynkach lokalnych i regionalnych. Chcemy, aby Gruper.pl był liderem na rynku sprzedaży usług przez Internet. Polskapresse wniesie do spółki kompetencje lokalne, dzięki którym powinniśmy szybciej osiągnąć ten cel - mówi Marek Borzestowski, założyciel Gruper.pl.
Dla Polskapresse współpraca z Gruper.pl oznacza z kolei wejście w nowy obszar rynkowy - zakupów grupowych i jest kolejnym krokiem w rozwoju oferty e-commerce Grupy. Właściciele Gruper.pl przekonali nas swoją ideą i planami rozwoju - mówi Grzegorz Haftarczyk, wiceprezes Polskapresse. Zakupy grupowe to dobry, sprawdzający się na świecie model biznesowy, który idealnie wpasowuje się w strategię Polskapresse zakładającą zwiększenie przychodów z tytułu działalności internetowej.
Gruper.pl i Polskapresse zamierzają współpracować przede wszystkim w zakresie promocji i sprzedaży.
Platforma zakupów grupowych Gruper.pl powstała w lutym, a na rynku zaczęła działać w kwietniu 2010 roku. Założycielami byli Marek Borzestowski (założyciel Wirtualnej Polski), Tomasz Dalach (właściciel Ocean Capital Management), Piotr Majcherkiewicz (prezes giełdowej Woli Info) oraz Anna Mikołajczyk. Zainwestowali oni w projekt ok. 1 mln zł. licząc na osiągnięcie w ciągu 2 lat kilkunastomilionowych obrotów i przekroczenie w 2011 progu rentowności. Według ostrożnych szacunków, liczymy na osiągnięcie na koniec 2011 roku obrotu na poziomie 16 mln zł - zapowiadał w kwietniu Tomasz Dalach, prezes Gruper.pl.
Z informacji na stronie wynika, że przez 6 miesięcy działania projektu użytkownicy zaoszczędzili razem ponad 843 tys. zł i wykupili blisko 15 tys. kuponów.
Największym konkurentem Grupera na rynku polskim jest światowy potentant w tym sektorze Groupon. Pojawił się on nad Wisłą za sprawą przejęcia swojego europejskiego rywala CityDeal w maju 2010 r. Obecnie serwisy Grupy Groupon odwiedzane są w Polsce przez blisko 1,6 mln użytkowników (Megapanel PBI/Gemius) podczas gdy Gruper.pl nie przekroczył jeszcze progu popularności, dzięki któremu mógłby być widoczny w megapanelowych statystykach. W maju do walki o internautów zainteresowanych okazyjnymi zakupami grupowymi przyłączył się jeszcze Grupust.pl)
Czy dokapitalizowanie Grupera przez Polskapresse oraz wzmocnienie współpracy w regionach pomoże skutecznie rywalizować z konkurencją? Do tej pory najwięcej ofert zakupów grupowych we wszystkich wspomnianych projektach pochodzi ze stolicy i kilku innych dużych miast. Skutecznie przeprowadzony rozwój Grupera w kierunku ofert z mniejszych miejscowości może więc w znacznym stopniu zadecydować o jego przewadze konkurencyjnej.
Źródło: Polskapresse