Większość Polaków kupuje w sieci mobilnie

Jak wynika z raportu mShopper 2.0, większość Polaków kupujących online w 2015 roku wykorzystało w tym celu urządzenia przenośne. Zakupy mobilne to dla większości konsumentów pełna swoboda wyboru.

Wśród osób aktywnych w sieci zdecydowana większość - aż 75% - posiada urządzenia mobilne. Z tej liczby 37% robi zakupy online, a spośród nich 53% korzysta ze smartfonów oraz tabletów. Jest to zdecydowana zmiana w stosunku do roku 2015, kiedy to zakupy przy użyciu smartfonów były dwukrotnie mniejsze, a wykorzystanie tabletów wynosiło zaledwie 16% - obecnie jest ono na poziomie 29%. Jak podaje raport, największy wzrost użycia urządzeń mobilnych odnotowano wśród mieszkańców wsi oraz małych miasteczek.

Powód, dla których większość konsumentów dokonuje zakupów mobilnych to wspomniana wcześniej swoboda wyboru - taki powód podało 52% ankietowanych. Inna zalety m-commerce to wg nich wygoda (44%). Wśród czynności okołozakupowych 78% szuka w sieci informacji na temat danych produktów i usług, a 32% deklaruje, że na stronach e-commerce szuka inspiracji zakupowych.

Zobacz również: