W Skandynawii coraz więcej osób blokuje reklamy w sieci

Jak pokazuje to raport AudienceProject za luty 2016, choć w krajach skandynawskich zakupy online są niezwykle popularne, to jednak coraz więcej osób blokuje reklamy za pomocą specjalistycznych aplikacji.

Największy procent użytkowników blokujących reklamy znajduje się w kraju, w którym e-commerce stoi na bardzo wysokim poziomie. Jest o Szwecja - tutaj reklamy online blokuje 39% użytkowników. Dwa procent mniej robi to w Danii, a po 34% w Norwegii i Finlandii. We wszystkich czterech krajach reklamy blokują najczęściej osoby młode - pomiędzy 15 a 25 rokiem życia.

Jeżeli chodzi o urządzenia, to reklamy w większości przypadków blokowane są podczas przeglądania stron w internecie za pomocą komputera - co wiąże się z dużą ilością tego typu dodatków do popularnych przeglądarek. Na drugim miejscu są tablety, na trzecim - smartfony.