W 2015 wydatki na reklamę online w Europie były wyższe niż w telewizji

Jak podają Wirtualne Media, reklama online wyprzedziła reklamy w telewizji. Tak wynika z porównania wydatków europejskich reklamodawców na te media.

Dane dotyczące europejskiego rynku reklamy internetowej w 2015 r. zostały ujęte w najnowszym wydaniu raportu IAB AdEx Benchmark zaprezentowanym podczas konferencji Interact w Lizbonie. Co ciekawe, Polska znalazła się w pierwszej trójce krajów o najwyższym wzroście reklamy cyfrowej. W 2015 w 27 krajach europejskich ujętych w raporcie, wydatki na reklamę internetową osiągnęły poziom 36,2 mld euro. Oznacza to wzrost o 13,1 proc. do roku poprzedniego. Po raz pierwszy w historii europejskiego rynku segment internetowy okazał się bardziej wartościowy od telewizyjnego - w nim w 2015 r. na reklamy wydano w Europie 33,3 mld euro.

W 2015 wydatki na reklamę online w Europie były wyższe niż w telewizji

A gdzie najwięcej wydaje się na reklamę? Tu zdecydowanie dominuje Wielka Brytania - 11,8 mld euro. Sporo za nią znalazły się Niemcy z 5,7 mld euro, a za nimi Francja - 4,2 mld euro. Dalej mamy Włochy, Holandię i Rosję - odpowiednio 2,08, 1,58 i 1,41 miliardów. Tendencja wzrostu wydatków na reklamę online ma się utrzymywać przez kolejne lata. Jako ciekawostkę można podać fakt, że w 2006 r. na reklamy internetowe wydano zaledwie 6,6 mld euro w całej Europie.