The Daily: codzienna gazeta na iPada

News Corp. zaprezentowało w końcu pierwsze wydanie swojego codziennego magazynu informacyjnego, który będzie ukazywał się wyłącznie na iPadzie. The Daily jest aplikacją dostępną w App Store, za korzystanie z której pobierane będą cotygodniowe opłaty.

The Daily: codzienna gazeta na iPada
The Daily to publikacją giganta medialnego News Corp.. Prezes tej korporacji Ruper Murdoch mówi, że wydawnictwo łączy najlepsze dziennikarstwo z najlepszą współczesną technologią. Jest to mieszanka tekstów, filmów, zdjęć i interaktywnych treści.

Magazyn informacyjny jest pierwszym tego typu, który ukazywać się będzie wyłącznie na jednej platformie - iPadzie. The Daily jest także pierwszą aplikacją dostępną w App Store, która będzie pobierała regularne opłaty. Prenumerata tygodniowa kosztuje 0,99 dolarów. Można również zapłacić 40 dol. za rok z góry.

Codziennie nowa porcja informacji

Kolejne wydania gazety będą pojawiały się codziennie na iPadach prenumeratorów. Treści są podzielone na następujące sekcje: informacje, plotki, opinie, sztuka i życie , aplikacje i gry oraz sport. Dział aplikacje i gry oferuje m.in. codzienną krzyżówkę i sudoku oraz linki do gier w App Store.

The Daily ma codziennie prezentować około 100 stron treści zawierających reportaże, eseje fotograficzne, filmy i animacje. Zapowiadane są także panoramy sferyczne. Każde wydanie będzie miało podsumowanie najważniejszych informacji w formie audio i wideo.

Czytelnicy publikacji będą mogli zostawiać komentarze tekstowe lub głosowe. Nie będą również pozbawieni opcji dzielenia się najciekawszymi informacjami ze znajomymi na Facebooku, Twitterze, czy też przez e-maila. Nie będzie jednak pełnej internetowej wersji wydawnictwa.

System prenumeraty

The Daily jest pierwszą aplikacją na urządzeniach Apple, która pobiera regularne opłaty od użytkowanie. Dolar tygodniowo i 40 rocznie nie wydaje się wygórowaną ceną dla osób, które i tak płacą za możliwość pełnego cieszenia się możliwościami iPada. Oczywiście pod warunkiem wysokiej jakość oferowanych treści.

Przygotowaliśmy cyfrową wersję magazynu COMPUTERWORLD Polska na iPada. To wydanie specjalne, związane z obchodzonym przez nas w tym roku 20-leciem obecności na polskim rynku wydawniczym. W wydaniu tym prezentujemy wizje przyszłości przedstawicieli różnych środowisk - ludzi biznesu, techniki, nauki i sztuki. Zapraszamy po Computerworld na iPada do AppStore.

Wkrótce również producenci innych aplikacji mogą wprowadzić podobny system opłat. Apple zmieniło warunki umowy o świadczeniu usług App Store, by przystosować je do systemu subskrypcji.

Użytkownicy mogą ustawić automatyczne płatności, ale jeśli zwiększy się cena danej usługi, to prenumerata zostanie zawieszona. Prenumeraty mogą być teraz zarządzane przez konto iTunes.

Pieniądze i przyszłość

Rupert Murdoch wpompował w wydawnictwo The Daily 30 mln dolarów i zatrudnił cały sztab dziennikarzy. Twierdzi jednak, że nie są to wielkie wydatki w porównaniu z gazetami drukowanymi. Mamy duże ambicje, ale bardzo niskie koszty - powiedział Murdoch.

Gazeta będzie generować przychód dzięki prenumeratom, a także z reklam, wykorzystujących mobilną technologię. W pierwszym wydaniu pojawiły się reklamy Pepsi, sklepu Macy's oraz Fox Network należącego do News Corp..

W przyszłości publikacja ma pojawić się na większej liczbie innych tabletów, a w tym na szerokiej gamie urządzeń z systemem Android, które mają pojawić się w 2011 roku. Jednak, rok miniony, obecny i zbliżający się należą do Apple - powiedział Murdoch.

The Daily będzie dostępne tylko w USA i na razie nie zanosi się na to, by miała powstać międzynarodowa lub lokalna wersja wydawnictwa. Pojawienie się jednak pierwszej publikacji tego typu i jej ewentualny sukces mogą zaowocować kolejnymi tytułami tego rodzaju, których zasięg nie będzie ograniczony do jednego kraju.