Szukaj pracy w internecie

Coraz więcej ogłoszeń firm poszukujących pracowników ukazuje się w internecie. Ogłoszeniodawcy wciąż wydają więcej na ogłoszenia w prasie, jednak duża dotąd dysproporcja wydatków na niekorzyść ogłoszeń online gwałtownie maleje.

Największe amerykańskie serwisy online prezentujące ogłoszenia firm poszukujących pracowników odnotowały w trzecim kwartale gwałtowny wzrost przychodów z takich ogłoszeń. Przychody Careerbuilder, Monster i HotJobs wzrosły o 47,4% w ciągu jednego kwartału, podczas gdy dla gazetowych rubryk wzost przychodów wyniósł 15,9%.

Przypuszczalnie - według badania firmy Corzen - ogłoszenia w internecie staną się w niedługim czasie popularniejsze niż prasowe i będą generować większe od nich przychody. W tej chwili na ogłoszenia w prasie firmy rekrutujące pracowników wydają 1,1 mld USD, podczas gdy na ogłoszenia w internecie 217 mln USD.

Przychody serwisów online z ogłoszeniami firm rekrutujących

Przychody serwisów online z ogłoszeniami firm rekrutujących

Przychody gazet z ogłoszeń firm rekrutujących

Przychody gazet z ogłoszeń firm rekrutujących

Za wzrostem przychodów serwisów online stoi polityka obniżania cen, mająca na celu zdobycie jak największej liczby ogłoszeniodawców w internecie.