System AdWords w YouTube
- [PC World Online],
- 14.11.2008, godz. 21:45
Serwis YouTube nie przynosi znaczących zysków. Aby to zmienić wprowadza nową usługę "klipów sponsorowanych" analogiczną do systemu AdWords wyszukiwarki Google.
W 2006 roku Google kupił serwis YouTube za 1,65 miliarda dolarów.
Dotychczas YouTube zarabiał na reklamach umieszczanych na stronie internetowej. Poza tym oferuje spoty reklamowe tuż przed emisją klipu wideo. Jednak zyskam musi podzielić się z właścicielem praw autorskich do filmu. Dzięki nowej usłudze serwis ma podwoić swoje zyski.
Wszystko będzie się odbywać podobnie jak w usłudze AdWords wyszukiwarki Google. Użytkownik będzie mógł wyznaczyć odpowiednie frazy, jak i limit kliknięć, za które zapłaci.
Dzięki usłudze, filmy będą wyświetlane w widocznym miejscu przez co bardziej dostępne publiczności.
Usługa filmów sponsorowanych jest obecnie dostępna wyłącznie użytkownikom Stanów Zjednoczonych. Jednak jak zapowiada serwis wkrótce będzie można z niej korzystać i w innych krajach .