Spam - irytujący, ale... przydatny
- Daniel Cieślak,
- 13.12.2004, godz. 07:23
Otrzymywanie niezamawianych e-maili reklamowych co prawda bardzo denerwuje internautów, ale nie przeszkadza im w korzystaniu z ofert przesyłanych przez spammerów - wykazały badania przeprowadzone przez firmę Forrester Research na zlecenie Business Software Alliance.
Z danych przedstawionych przez brytyjski oddział BSA wynika, że 90% brytyjskich internautów otrzymuje spam, zaś co piątemu z nich zdarzyło się skorzystać z zawartej w spamie oferty sprzedaży oprogramowania.
Przedstawiciele BSA boleją nad tym, że internauci nie zwracają uwagi na fakt, iż oferowane przez spammerów oprogramowanie nie jest legalne. Co więcej - dla wielu z nich nie stanowi to żadnego problemu. "Wielu internautów nie zdaje sobie sprawy z prawdziwych motywów spammerów, którzy nie tylko sprzedają w sieci nielegalne materiały, ale także próbują wykorzystać spam do wykradania cennych informacji" - czytamy w oświadczeniu wydanym przez organizację.
Business Software Alliance skupia największych światowych producentów oprogramowania - do organizacji należą m.in. Adobe, Apple, Corel, Microsoft i Symantec. Jej celem jest walka z piractwem komputerowym oraz promocja korzyści płynących z korzystania z legalnego oprogramowania.