Reuters i Yahoo stawiają na dziennikarstwo obywatelskie
- Piotr Zalewski,
- 04.12.2006, godz. 13:18
Yahoo wraz z Reuters'em rozpoczynają współpracę w zakresie tzw. dziennikarstwa obywatelskiego, informuje New York Times.
Rosnąca fala popularności komórek z wbudowanym aparatem fotograficznym powoduje, że nie tylko dziennikarze, ale i przypadkowi świadkowie różnorakich wydarzeń są autorami unikalnych zdjęć.
Yahoo i Reuters wyszli im naprzeciw. Jutro rusza serwis Yahoo You Witness, ułatwiający zamieszczenie w portalu Yahoo zdjęć oraz klipów wideo dziennikarzom - amatorom.
Redakcja portalu będzie wybierać zdjęcia i filmy, które zostaną wykorzystane jako materiały uzupełniające newsy. W przyszłym roku Reuters zacznie wykorzystywać najciekawsze fotografie i będzie je rozsyłać do swoich klientów wraz z resztą materiałów agencyjnych, podaje New York Times.
Yahoo nie zapewnia żadnej gratyfikacji. Jednak gdy zdjęcia i wideo trafią do dystrybucji Reutersa ich autorzy otrzymają pieniądze, stawki nie zostały jeszcze określone.
http://news.yahoo.com/page/youwitnessnews
Źródło: New York Times