Reklama kontekstowa na Gronie

Grono.net i sieć reklamowa Adkontekst (NetSprint) rozpoczęły współpracę w zakresie emisji reklam konktekstowo dobieranych do treści. Reklamy pojawiać się będą w formie graficznych boksów oraz w postaci Intertext tj. reklamy emitowanej w tekście. Jak zapewniają przedstawiciele Adkontekst specjalny algorytm pozwoli na dopasowywanie reklam bez konieczności gromadzenia prywatnych danych użytkowników.

Na mocy umowy podpisanej pomiędzy serwisem Grono.net a siecią reklamową Adkontekst od sierpnia 2009 r. reklamodawcy mogą promować swoją markę za pośrednictwem reklamy kontekstowej.

Współpraca Adkontekst z Gronem zakłada dokładną analizę zainteresowań użytkowników oraz prowadzonych przez nich dyskusji, w celu dopasowywania reklam do preferencji odbiorców i efektywnego targetowania przekazu.

Reklamy będą emitowane zarówno w postaci klasycznych boksów kontekstowo dobieranych do tematyki gron (dyskusji prowadzonych na serwisie) oraz w postaci Adkontekst Intertext, czyli reklamy kontekstowej emitowanej w treści artykułów lub postów na gronach dyskusyjnych w momencie najechania kursora na wyróżnione w tekście słowo. Intertext będzie emitowany jako tekst, lub jako tekst połączony z grafiką (Intertext Exclusive). Kolorystyka reklam zintegrowano z layoutem skórek (motywów kolorystycznych), które wybierają użytkownicy serwisu zgodnie z własnymi preferencjami. Podkreśla się, że wdrożony algorytm pozwala na dopasowywanie reklam bez konieczności gromadzenia prywatnych danych użytkowników.

Jak zapewniają przedstawiciele Grona i Adkontekst trwają obecnie prace nad wdrożeniem nowych, niestandardowych form i rozwiązań, które zwiększyć mają skuteczność przekazu i pozwolić na jeszcze lepszą komunikacje reklamodawców z użytkownikami Grono.net. Docelowo, chcemy całkowicie zrezygnować z wjeżdżających na stronę reklam, które mogą jedynie rozdrażniać potencjalnych odbiorców - powiedział Wojtek Sobczuk, współtwórca Grono.net.

Wg czerwcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius serwis Grono.net odwiedziło ponad 1,1 mln użytkowników (real users), choć przedstawiciele serwisu mówią o 2 mln zarejestrowanych "gronowiczów".

Mimo wprowadzania wielu innowacji (m. in. wewnętrzny komunikator i kanały RSS, udostępnienie platformy API, a przede wszystkim redesign serwisu, który spotkał się ze sprzeciwem wielu "gronowczów") serwis stopniowo traci popularność. Czy nowe, bardziej przyjazne użytkownikom formaty reklamowe poprawią tę sytuację?

Źródło: NetSprint