Papilot.pl: odświeżona witryna i ambitne plany

Adresowany do kobiet serwis Papilot.pl z portfela spółki G7 Media zaprezentował się w nowej odsłonie. Zmianom uległ obszar user experience i użyteczności serwisu; duży nacisk położono także na rozbudowę elementów społecznościowych. Zamierzeniem twórców jest zdobycie 1 mln użytkowników oraz walka o pozycję lidera wśród niezależnych serwisów kobiecych.

http://Papilot.pl - istniejący w sieci od roku serwis z portfela spółki G7 Media wystartował w nowej odsłonie. Jego wyróżnikiem na tle konkurencyjnych witryn adresowanych do kobiet ma być przede wszystkim dostarczanie treści o najwyższej jakości oraz oferowanie zaawansowanych redakcyjnych narzędzi społecznościowych.

Do chwili launchu Papilota, polska internautka miała do dyspozycji jedynie fora bądź serwisy aktualizowane raz na tydzień - mówi Krzysztof Gagacki, prezes spółki G7 Media, uzasadniając wybór młodych kobiet jako grupy docelowej serwisu. Żaden duży gracz z własnej wygody, nie oferował w tej kategori nic, co mogłoby powalczyć z prasą w kontekście dostawy dobrej jakości treści. Postanowiliśmy to zmienić, ożywić ten segment, dając kobietom codzienną treść w większych dawkach niż prasa. Ostatnie kilka miesięcy udowodniły słuszność naszych działań, duże podmioty poszły naszym torem, a wielkie fora zaczeły serwować wcześniej nieistniejącą treść.

Wprowadzone zmiany do serwisu są niewątpliwie efektem zagęszczania się w ostatnim czasie konkurencyjnej, adresowanej do kobiet oferty na rynku (co potwierdza powstanie tematycznej sieci reklamowej skupiającej takie witryny Glossy Media) oraz pojawiania się serwisów zarówno niezależnych, jak i wypuszczanych przez większych wydawców (np. iWoman.pl od Money, W-spodnicy.pl od Axel Springer).

Nie bez znaczenia - o czym zapewnia Krysztof Gagacki - była w przypadku przeobrażeń Papilota efektywna komunikacja twórców serwisu z internautkami, które sygnalizowały obszary wymagające zmian i modyfikacji. Serwis wzbogacono dodatkowymi narzędziami społecznościowymi oraz usprawniono pod kątem user expierience, użyteczności oraz wydajności witryny.

Czytelniczki mogą obecnie samodzielnie dodawać artykuły, tworzyć sondy i recenzje oraz decydować o kolejności wyświetlanych tematów na stronie głównej. Ponadto mają do dyspozycji typowe narzędzia networkingowe: kluby, fora, budowanie sieci zaufanych znajomych (decydują wzajemnie o swojej wiarygodności poprzez dodawanie punktów zaufania) oraz statusy i śledzenie aktywności innych wewnątrz serwisu. Obecnie do serwisu dodawanych jest dziennie kilkanaście nowych artykułów autorstwa internautek. Wszystkie teksty - tak samo jak artykuły redakcyjne - przechodzą proces moderacji i korekty.

Papilot.pl: odświeżona witryna i ambitne plany

Papilot.pl

Kluczem do podwyższania słupków oglądalności serwisu ma być dostarczanie treści wysokiej jakości. Dzięki temu mamy świadomych użytkowników, którzy nie trafiają do nas przez przypadek. To przekłada się na silny brand engagement i stanowi doskonałe otoczenie dla efektywnej komunikacji marketingowej - tłumaczy Krzysztof Gagacki.

Plany twórców związane w relaunchem serwisu są ambitne: do końca roku liczba Papilotek zwiększyć ma się trzykrotnie i osiągnąć poziom 1 mln real users (wg Megapanelu PBI/Gemius w kwietniu serwis odwiedziło 374 tys. real users). Rywalizacja o pozycję lidera wśród serwisów kobiecych nie będzie jednak łatwa. Pomijąc stale rozbudowywaną i mocną ofertę portali w segmencie serwisów adresowanych do kobiet (m.in. lidera kategorii Styl Życia Onet, a także inne np. Lula.pl, Groszki.pl od Agory; współpracujące z WP Polki.pl; Snobka.pl, Samosia.pl, Kafeteria.pl od o2.pl) Papilot.pl będzie musiał powalczyć z innymi witrynami niezależnymi jak np. Wizaz.pl (1,3 mln real users wg kwietniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius).

Spółka G7 Media, obok odświeżenia witryny Papilot.pl, planuje wzmocnić swą pozycję w segmencie serwisów kobiecych, uruchamiając nowe projekty. Jak informuje Krzysztof Gagacki jeszcze w tym roku wystartują cztery nowe serwisy, z czego trzy, pod kierunkiem dotychczasowej redaktor naczelnej Papilota Agaty Stefanowicz zasilą portfolio kobiece.

Źródło: G7 Media

Aktualizacja: 28 lipca 2009 10:41

Wg majowej fali badania Megapanel PBI/Gemius (w której, w związku ze zmianą metodologii witryny odnotowały kilkunastoprocentowy wzrost zasięgu), serwis Papilot.pl odwiedziło 648 764 real users.