Onet, Wirtualna, Interia i... Hoga?

Według sondażu TNS OBOP Interbus przeprowadzonego w marcu 2001 r., 22% respondentów deklarowało dostęp do Internetu. 16,5% wynosi liczba internautów korzystających z Internetu co najmniej raz w miesiącu.

Według sondażu TNS OBOP Interbus przeprowadzonego w marcu 2001 r., 22% respondentów deklarowało dostęp do Internetu. 16,5% wynosi liczba internautów korzystających z Internetu co najmniej raz w miesiącu.

Niewiele zmieniło się od lutego, jednak liczba osób mających dostęp do Sieci systematycznie wzrasta. Mimo zdecydowanego pogorszenia koniunktury na inwestycje w Internet, liczba użytkowników stale rośnie, co pozwala optymistycznie patrzeć w nieodległą przyszłość.

Portale najczęściej odwiedzane

Portale najczęściej odwiedzane

Dostęp nie tylko jest coraz bardziej powszechny, ale też tanieje. Pojawiają się pierwsze firmy oferujące bardzo szybki dostęp szerokopasmowy, przy niskim, ryczałtowym abonamencie.

Pozwala to mieć nadzieję, że liczba osób, korzystających z Internetu w gospodarstwach domowych zdecydowanie wzrośnie. W znajomości spontanicznej portali internetowych jak zwykle dominuje Onet (49,7%), a jego przewaga nad Wirtualną Polską się powiększa (45,1%). Trzecia w rankingu Interia zdobyła 13,5% głosów respondentów. W przypadku znajomości wspomaganej Wirtualna Polska wyprzedziła Onet. Nic w tym jednak dziwnego, tak bowiem jest od dawna. Dobre, rozpoznawalne logo oraz kampanie reklamowe to klucz do sukcesu w dobie badań i sondaży Internetu, które opierają się na ankietach wypełnianych w obecności ankietera, a nie na analizach realnego poziomu odwiedzalności witryn.

Portale odwiedzane w ostatnim miesiącu

Portale odwiedzane w ostatnim miesiącu

Interię, która dzięki debiutowi giełdowemu w poprzednim miesiącu zanotowała olbrzymi wzrost rozpoznawalności, tym razem dotknął spadek. Po intensywnej kampanii reklamowej i fali publikacji w mediach, krakowski portal wraca na poprzednią pozycję. Nieco dziwi nieobecność w najnowszym badaniu Interbus portalu Agory, czyżby był on zupełnie nieznany? W okresie, gdy był prowadzony sondaż, witryna już działała. Kolejnym portalem, który wchodzi na GPW, jest Hoga.pl, zajmująca obecnie dość daleką pozycję. Właściciele Hogi zapowiadają zdobycie czwartego miejsca, na którym znajduje się dzisiaj Arena (10,4%). Zapowiada się ostra walka, Arena bowiem także złożyła prospekt emisyjny do Komisji Papierów Wartościowych, licząc na szybki debiut na parkiecie. Niebawem przekonamy się, czy tytuł tego barometru jest odzwierciedleniem czołówki krajowych portali.