Novem z siecia reklamy mobilnej
- Artur Małek,
- 13.05.2010, godz. 09:25
Specjalizująca się w marketingu afiliacyjnym firma Novem wchodzi na rynek reklamy mobilnej. W tym celu powołano nową spółkę Mobilvi, która będzie realizować kampanie reklamowe w telefonach komórkowych.
Mobilvi oferuje emisję reklam w formie banerów i linków tekstowych w telefonach komórkowych i urządzeniach przenośnych.
Polskich stron działających w wersji mobilnej jest jednak wciąż niewiele. Obecna oferta sieci oparta jest na współpracy z partnerami - europejskimi, amerykańskimi i azjatyckimi sieciami reklamowymi. Reklamy będą więc emitowane na takich serwisach jak m.in. myspace.com, automobile.com, photobucket.com. Przekaz trafi tylko do polskich użytkowników.
- Zainteresowanie marketerów powierzchnią mobilną jest spore, a dostępnej powierzchni niewiele. - mówi Tomasz Samul, prezes Mobilvi. - W perspektywie następnych miesięcy liczymy na dynamiczny wzrost naszej sieci, w tym wzrost udziału rodzimej powierzchni reklamowej
Do końca 2011 roku, a więc w jeszcze bardzo wczesnym stadium tego rynku w Polsce, spółka planuje uzyskać przychody na poziomie 1,6 - 2 mln złotych. Po 12 miesiącach spółka powinna być rentowna.
- Najwięksi gracze globalnego rynku jak Google, czy Apple inwestują w reklamę mobilną. - powiedział Jacek Pasławski, prezes zarządu Novem. - Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie usług reklamy mobilnej, w odpowiedzi na widoczny wzrost popularności urządzeń typu smartfon, czy iPod wśród Polaków
Mobilvi do emisji reklam wykorzystuje technologię mOcean (Mobile Ad Serving Technology), która dopasowuje reklamę do modelu telefonu z jakiego korzysta odbiorca. Adserver pozwala m.in. zawęzić emisję do konkretnego operatora, rodzaju urządzenia mobilnego czy systemu operacyjnego.
Mobilvi pozwala też na dotarcie z reklamą do odbiorców znajdujących się w danej lokalizacji. W ten sposób potencjalni klienci mogą otrzymać bezpośrednio na swój telefon komórkowy np. kupony i kody promocyjne do wykorzystania w znajdującym się w pobliżu sklepie, czy restauracji.
- Użytkownicy internetu mobilnego to doskonała grupa docelowa ze względu na wiek, styl życia, czy poziom dochodów - podkreśla Lucjan Exner, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mobilvi.
Mobilvi będzie konkurowało z siecią AdTotal, reprezentującą mobilną powierzchnię Wirtualnej Polski, ale także z takimi wydawcami jak np. onet.pl czy money.pl.