Moda na blogi redaktorskie

Blogi redakcyjne ma już Polityka, Gazeta Wyborcza czy Newsweek Polska. Wpisy znanych publicystów poczytać możemy też w Solonie24. Wczoraj ruszyły trzy nowe blogi na Gazecie Prawnej. Czy chodzi o modę? Potrzebę serca lub intelektu? A może o odgórny przymus?

Na Gazecie Prawnej blog o mediach poprowadzi Michał Fura, redaktor z działu Biznes Gazety Prawnej, autorem bloga o podatkach będzie Marek Kutarba, zastępca redaktora naczelnego, redakcją bloga poświęconego państwu prawa zajmie się Andrzej Jankowski - kierownik działu Prawo Gospodarcze.

Od kilku miesięcy mamy prawdziwy wysyp blogów, przy czym coraz cześciej za ich prowadzenie biorą się osoby, które mają z racji zawodu możliwość wypowiadania się gdzie indziej.

Skąd ta presja na prowadzenie bloga? Tezy robocze (możliwe dowolne koniunkcje i alternatywy):

- w oficjalnych tytułach nie ma dość miejsca na wyrażenie wszystkich myśli;

- tematyka poruszana w blogach jest inna od oferowanej przez dany tytuł;

- redaktorzy chcą się sprawdzić jako felietoniści;

- redaktorzy chcą się sprawdzić jako blogerzy;

- redaktorzy są przymuszeni przez szefów;

- oczekują tego czytelnicy.

Ten ostatni powód podaje Bohdan Gawroński, dyrektor Wydawnictwa Gazeta Prawna. - Uruchomienie blogów internetowych przez Gazetę Prawną jest kolejnym etapem wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom czytelników. Celem akcji jest promocja Gazety Prawnej wśród szerszej grupy internautów poszukujących wiedzy gospodarczo - prawnej wzbogaconej komentarzami fachowców.

Blogi na Gazecie Prawnej: W obronie państwa prawa - autorstwa Andrzeja Jankowskiego

Kijem w mrowisko - autorstwa Marka Kutarby

Media, ludzie, zjawiska - Michała Fury

Blogi autorów Gazety Wyborczej

Blogi Tygodnika Polityka

Salon24.pl