Marketerzy lubią serwisy społecznościowe

88% marketerów zauważa, docenia i wykorzystuje media społecznościowe - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego w związku z nadchodzącą imprezą Social Media Success Summit 2009. Najbardziej popularnym w tej grupie użytkowników serwisem jest Twitter, tuż przed blogami oraz portalem dla profesjonalistów LinkedIn.

Celem badań pt. "How marketers are using social media to grow their businesses" (pdf) przeprowadzonych w marcu 2009 r. przez Michaela Stelznera z okazji zbliżającej się imprezy Social Media Success Summit 2009 było poznanie sposobów postrzegania i wykorzystania potencjału internetowych społeczności przez marketerów oraz właścicieli własnych przedsięwzięć biznesowych.

Okazało się, że najbardziej popularnymi w tej grupie użytkowników serwisami społecznościowymi są: Twitter (na który wskazało 86% respondentów), blogi (79%), LinkedIn (zauważany przez 78% badanych) oraz Facebook (77%). W dalszej kolejności znalazł się YouTube i inne serwisy wideo (41%), a także serwisy socialbookmarkingowe i fora dyskusyjne (po 38% wskazań). Wyniki badania dostarczają także dodatkowych wniosków: serwis dla profesjonalistów LinkedIn jest szczególnie ulubiony przez właścicieli własnych projektów, mężczyźni preferują YouTube i serwisy wideo, a Twitter jest z kolei niekwestionowanym liderem, wśród respondentów, którzy potencjał społeczności odkryli dawniej i wykorzystują go już od kilku lat.

Prawie połowa badanych (44%) deklaruje, iz wykorzystuje media społecznościowe od ponad kilku miesięcy, 23% robi to od kilku lat. Niedawno swoją przygodę ze społecznościami rozpoczęło 28% respondentów.

Blisko 2/3 respondentów (64%) wykorzystuje społecznościowe media przez 5 godzin tygodniowo, 39% poświęca im czas dwukrotnie dłuższy, jeden na dziesięciu badanych spędza w nich ponad 20 godzin tygodniowo.

Wśród najważniejszych korzyści czerpanych z obecności w mediach społecznościowych badani marketerzy wymienili przede wszystkim: możliwość zaprezentowania swojego projektu i zwrócenia na niego uwagi innych (81%), wzrost ruchu na stronie i liczby subskrypcji informacji o projekcie (61%) oraz nawiązywanie kontaktów biznesowych i współpracy (56%). Co ciekawe wśród zalet obecności w różnych społecznościach znalazła się także poprawa lokaty w organicznych wynikach wyszukiwania.

Badanie "“How marketers are using social media to grow their businesses" przeprowadzono za pośrednictwem serwisów społecznościowych oraz drogą e-mail wśród ponad 880 respondentów, prowadzących własny biznes (70%) oraz zatrudnionych w firmach (26%). Wiek zdecydowanej większości respondentów kształtował się w granicach 30-59 lat, 56% stanowili mężczyźni. Oficjalna prezentacja wyników nastąpi podczas Social Media Success Summit 2009, które w formie on-line odbędzie się w maju 2009 r.

Źródło: http://www.marketingcharts.com