Listopad: rynek internetowy w sprzyjającej aurze

Listopadowa kronika

W listopadzie minął piękny jubileusz – upłynęło 30 lat od momentu, kiedy uruchomione zostało pierwsze międzynarodowe połączenie internetowe, łączące Stany Zjednoczone z Wielką Brytanią oraz Norwegią. Wymiana danych odbywała się poprzez linię telefoniczną z prędkością 9,6 kb/s.

W listopadzie amerykańskie firmy analityczne donosiły o coraz lepszej kondycji rynku e-reklamy. Nielsen Monitor-Plus wskazał, że w trzecim kwartale br. nastąpił wzrost wydatków na promocję online o 5,7% w porównaniu z analogicznym okresem 2002 roku. IAB dodało, że wciąż zwiększa się udział reklamy internetowej w całym rynku reklamowym w USA. Optymistyczne wyniki badania dla wydawców internetowych przedstawiło Online Publishers Association. Okazało się, że przychody z e-reklamy wciąż rosną i są znacznie wyższe w porównaniu z ubiegłorocznymi.

W Polsce poznański sąd ograniczył prawo do dysponowania majątkiem spółki QXL Poland jej obecnemu zarządowi, do czasu zakończenia sporu z QXL Ricardo plc. 6 listopada odbyła się pierwsza w naszym kraju rozprawa sądowa, której przedmiotem było przesyłanie spamu. Interia za trzeci kwartał osiągnęła zysk EBIDTA w wysokości 71 tys. zł.

4 listopada uruchomiona została we Wrocławiu usługa bezpłatnego i bezprzewodowego dostępu do Internetu, zrealizowana w technologii radiowej Wi-Fi. Korea Południowa przedstawiła plany stworzenia ogólnokrajowej infrastruktury umożliwiającej dostęp do Internetu o przepustowości łącza od 50 Mb/s do 100 Mb/s. Microsoft poinformował o zamiarach uruchomienia w 2004 roku sklepu internetowego z muzyką. Amerykańskie Ministerstwo Sprawiedliwości aresztowało w listopadzie 125 oszustów internetowych.

Więcej o minionych wydarzeniach w naszym archiwum:

http://www.internetstandard.pl/news/archiwum/24/2003_11.html

W barometrze Internet Standard wzięło udział w tym miesiącu 20 firm. Wśród nich znalazły się portale: Onet, WP, Interia.pl, Gazeta.pl oraz o2.pl oraz firmy telekomunikacyjne: TP S.A., oraz Tel Energo, wydawcy treści: IDG Poland, Vogel Burda Communications i Bauer. Oceny udzieliły również: Merlin.pl, Marketplanet.pl, Allegro.pl, Home.pl, Gadu Gadu oraz NetSprint, a także branża e-reklamy: CR Media, ClickAd, Mindshare, Mediacontacts. Kolejne podsumowanie już za miesiąc. Tym samym serdecznie zapraszamy przedstawicieli polskiego rynku internetowego do udziału w naszym badaniu.

Wyniki październikowego barometru Internet Standard:

http://www.internetstandard.pl/artykuly/37074.html