Liderzy marketingu

Z Michaelem Bueckle, wiceprezesem Europe Matchcode i senior dyrektorem europejskiego CMO Council, rozmawia Redakcja CMO.

Z Michaelem Bueckle, wiceprezesem Europe Matchcode i senior dyrektorem europejskiego CMO Council, rozmawia Redakcja CMO.

CMO: Jest pan wiceprezesem na Europę Matchcode i senior dyrektorem w europejskim CMO Council. Czy może nam pan powiedzieć coś o związku między CMO Council i Matchcode?

Zobacz również:

Michael Bueckle

Michael Bueckle

Michael Bueckle: Matchcode to czołowa firma świadcząca usługi marketingowe, która działa globalnie. Koncentrujemy się na dostarczaniu usług, które umożliwiają wzrost firmom naszych klientów. Dzięki obecności na całym świecie, jesteśmy w stanie wprowadzać klientów na nowe rynki i wspierać ich w rozwoju codziennej sprzedaży. Na potrzeby naszych klientów oferujemy także kompletne, zintegrowane koncepcje marketingowe z uwzględnieniem wszystkich elementów miksu marketingowego i zarządzamy nimi w całej Europie. W tym roku Matchcode został poproszony przez CMO Council o prowadzenie działań w Europie. Jesteśmy m.in. siłą napędową planowanego spotkania w Berlinie i innych działań na Starym Kontynencie.

CMO Council jest światową siecią CMO i liderów marketingu. Jaka jest koncepcja tej organizacji?

- CMO Council jest prywatną organizacją non-profit, która została stworzona, aby umożliwić swoim członkom wymianę wiedzy, najlepszych praktyk i stanie na czele inicjatyw, które wpływają na marketing. Jest to sieć doświadczonych szefów działów marketingu. Organizacja liczy ponad 3 tysiące członków. Łącznie dysponują oni rocznym budżetem marketingowym na poziomie 60 mld USD.

Jakie usługi CMO Council oferuje swoim członkom?

- CMO Council oferuje szeroką gamę programów i usług. Zapewniamy newslettery elektroniczne, bank wiedzy i archiwa, badania i raporty związane z przywództwem, a także regularnie organizowane zjazdy i konwencje. Podstawową koncepcją organizacji jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Wszyscy korzystają i wszyscy uczestniczą.

W jaki sposób polski menedżer ds. marketingu może stać się członkiem CMO Council?

- Namawiam wszystkich polskich dyrektorów ds. marketingu, aby rozważyli swoje członkostwo w CMO Council. Członkiem można zostać tylko na zaproszenie. Można się o nie starać za pośrednictwem strony internetowej http://www.cmocouncil.org . Ta strona jest także dobrym źródłem dodatkowych informacji o naszej radzie. Członkostwo w CMO Council jest bezpłatne.

Jakie planuje pan imprezy, które mogłyby być interesujące dla profesjonalistów marketingu z Polski?

- CMO Council organizuje co roku European Summit. Najbliższy odbędzie się w Berlinie 27 i 28 listopada br. Tegoroczny temat brzmi: "Wpływanie na wartość. W jaki sposób marketing buduje innowacyjność i wzrost w biznesie". Prelegentami będą doświadczeni specjaliści z dziedziny marketingu, którzy opowiedzą o jego roli we wprowadzaniu innowacji na rynek. Poruszymy takie aspekty, jak połączenie sił sprzedaży i marketingu dla uzyskania prawdziwych rezultatów biznesowych, wpływ nowych mediów na marketing. Czekają nas bardzo intensywne dwa dni i zachęcam marketingowców do udziału.

Czy może pan już zdradzić nazwiska prelegentów?

- Wszyscy prelegenci są wybitnymi profesjonalistami i liderami w swoich dziedzinach. Będzie to nie w porządku wobec pozostałych, ale pragnę tu wymienić tylko jedno nazwisko: Malcolm McDonald, emerytowany profesor marketingu i dyrektor Cranfield School of Management. Opublikował ponad 40 słynnych książek o marketingu, m.in. "Marketing Plans; How to Prepare Them; How to Use Them" (w Polsce w ubiegłym roku nakładem wydawnictwa One Press ukazała się inna książka Malcolma McDonalda: "Błyskotliwość to za mało! Skuteczne techniki planowania marketingowego" - przyp. red.). Warto podkreślić, że szczyt w Berlinie nie będzie składał się jedynie z prezentacji. Będzie mnóstwo czasu na spotkania z kolegami z branży, wymianę myśli i rozmowy o pomysłach.

Czy możemy oczekiwać, że CMO Council będzie aktywna w przyszłości także w Polsce?

- Jak najbardziej. Polska to ważna i rozwijająca się gospodarka europejska. To istotna część Unii Europejskiej, posiadająca duży potencjał przyszłego dalszego wzrostu. Marketing odgrywa znaczącą rolę w rozwoju i bardzo chciałbym, aby elity polskich kadr marketingowych dołączyły do CMO Council. Poszerzyłoby to bazę CMO Council, a zwiększony obszar wiedzy byłby korzystny dla całej wspólnoty.

Dziękujemy za rozmowę.