Kosztowna niewiedza?
- 20.04.2004, godz. 12:13
Okazuje się, że nadal niewiele firm potrafi wycenić przestój firmowej informatyki. Efekty szacunków tych, którym się udało je przedstawić, stawiają włos na głowie.
Forrester Research przebadał 400 firm na świecie – aż 67% z nich nie potrafi wycenić kosztów finansowych takiego zdarzenia. Wiele firm prowadzi obserwację efektów zmiany wydajności aplikacji, ale raczej z perspektywy technicznej albo diagnostyki błędu; nie przekłada jednak tych obserwacji na bilans finansowy.
Części udało się jednak dokonać takiej wyceny. 42% firm, które dostarczyły wyceny przestojów firmowej informatyki szacuje straty na co najmniej 100 tys. USD za godzinę. 25% wycenia straty „upadku” aplikacji na 100 do 500 tys. USD na godzinę. 13% - od 0,5 mln USD do 1 mln USD na godzinę przestoju. 4% firm wycenia takie straty na powyżej 1 mln USD na godzinę. Jedna trzecia firm wycenia jednak straty znacznie niżej, pomiędzy 10 a 100 tys. USD za godzinę przestoju.