Internet Standard prezentuje raport "Social Media 2012"

Raport "Social Media 2012" przygotowany przez Internet Standard pokazuje rynek polskich mediów społecznościowych: historie sukcesu, największe wpadki, przenikanie się społeczności z telewizją i wiele innych zagadnień związanych z social media. W tegorocznym raporcie prezentujemy też wyniki przeprowadzonego specjalnie badania obecności polskich marek na Facebooku.

Na potrzeby raportu "Social Media 2012" firma SmartNet Research & Solutions przeanalizowała 25 najpopularniejszych fanpejdży na Facebooku i 20 branż. Analiza objęła IV kwartał 2011 roku.

W raporcie omówiliśmy również najbardziej efektywne projekty marketingowe w branży motoryzacyjnej. Okazuje się, że dobrze prowadzony profil może spowodować, że KIA Motos Polska wyprzedzi legendardną markę BMW.

Zobacz również:

Mocno obecne na Facebooku są też firmy telekomunikacyjne. Absolutnym hitem jest profil TP "Serce i Rozum" (635 tys. fanów). W raporcie omawiamy też projekty innych marek. Więcej na temat sukcesu fanpejdża dwóch maskotek będzie można dowiedzieć się podczas konferencji Socialmedia Standard 2012, która odbędzie w dniach 2-3 lutego 2012 roku w Warszawie.

W raporcie "Social Media 2012" szerzej opisujemy case study z projektu fanpejdża programu "Must be the Music. Tylko Muzyka" telewizji Polsat. Fanpejdż ma dziś 355 tys. fanów i mocno angażował widzów w zabawę związaną z programem. Pokazujemy również ku przestrodze największe wpadki w wykorzystaniu mediów społecznościowych w celach marketingowych i promocji marki.

Facebook i nk.pl

W naszym raporcie oceniamy także ile kosztuje fan na Facebooku? Czy każdy jest wart tyle samo? Czy warto zakładać farmy fanów?

Na podstawie doświadczeń nk.pl opisujemy zaś jak i czego serwisy społecznościowe wykorzystują dane swoich użytkowników. Nowe trendy obecne na rynku reklamy internetowej - takie jak audience planning - są systemami wymiany danych dla lepszego targetowania przekazu.

Prezentujemy też opinię prawników na temat reklamy na serwisach społecznościowych, często kierowanej do mniejszej grupy odbiorców wybranej właśnie na podstawie informacji, które o sobie pozostawili. Odbywa się to w oparciu o ich dane osobowe. Tymczasem polskie prawo bardzo restrykcyjnie podchodzi do ich przetwarzania. Opowiadamy jak zrobić to w pełni legalnie.

Rynek

W raporcie znalazło się także wiele danych liczbowych. Porównujemy potencjał największych serwisów społecznościowych w Polsce i na świecie - Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, nk.pl, GoldenLine. Pokazujemy najbardziej popularne polskie marki na Facebooku, miejsca w Polsce w serwisach geolokalizacyjnych, kanały na YouTube.

Jak widać, na Facebooku świat się nie kończy. Choć - obserwując polskie podwórko - nie sposób nie dojść do wniosku, że Facebook zdominował myślenie o komunikacji w mediach społecznościowych. Nie należy jednak zapominać o innych metodach, pomocnych zwłaszcza z punktu widzenia zastosowań PR. Są to: Wikipedia, blogi, mikroblogi i wideoblogi oraz fora dyskusyjne.

Plik PDF z raportem Social media 2012 można pobrać ze strony: Raport "Social Media 2012".

Chcesz wiedzieć więcej na temat zarabiania w mediach społecznościowych? Przyjdź na konferencję Socialmedia Standard 2012.

Aktualizacja: 06 lutego 2012 14:38

Zapraszamy do pobrania nowej, uzupełnionej wersji raportu SocialMedia 2012. Dodaliśmy m.in. informacje o zachowaniach użytkowników drugiego pod względem wielkości serwisu społecznościowego w Polsce - nk.pl. Oto mały fragment tych danych.