Grupa o2 publikuje prospekt emisyjny

Spółka planuje pozyskać z emisji 47,5 mln złotych (20 proc. wartości spółki), które przeznaczy na uzupełnianie swojej oferty reklamowej, przejęcia innych graczy na rynku oraz powoływanie nowych serwisów tematycznych

Jacek Świderski, członek zarządu Grupy o2 wskazuje, że grupa zrzeszająca takie witryny jak pudelek.pl, wrzuta.pl czy kafeteria.pl jest biznesem czysto internetowym, przez co nie ma obciążeń charakterystycznych dla innych mediów. Koncentracja na rynku reklamy internetowej pozwala spółce uzyskiwać ponadprzeciętne wyniki finansowe.

Członkowie zarządu Grupy o2.pl zauważają, że choć sama grupa jest wysoko w zestawieniu PBI/Gemius Megapanel, to jest nieobecna w wielu lukratywnych segmentach rynku reklamowego, miedzy innymi w działach finanse, technologie i prawo. Z tego względu za pozyskane z emisji pieniądze spółka planuje przejęcia i tworzenie nowych portali, które uzupełnią ofertę reklamową.

Grupa o2 ma w tej chwili silną pozycję w portalach tematycznych, zwłaszcza dostarczających treści lekkiej i rozrywkowej, na temat stylu życia oraz gwiazd. Sztandarowym produktem spółki jest darmowa poczta elektroniczna, która stanowi najważniejszy element kampanii mailingowych realizowanych przez Grupę o2.

Zapytany o charakter powoływanych portali Michał Brański, członek zarządu Grupy o2 odpowiedzialny za redakcję i treści odpowiada, że mimo że tematyka będzie bardziej skomplikowana, to portal nie zamierza rezygnować ze swojego lekkiego tonu. Za wzór portalu technologicznego, który chciałaby tworzyć Grupa o2 stawia TechCrunch, zaś jako przykład dobrego, lekkiego portalu ekonomicznego wskazuje BusinessInsider.

Grupa o2 planuje także dalszą ekspansję w segmencie wideo. Posiadają już własne studio telewizyjne, gdzie będą produkowane kolejne treści, między innymi w ramach niedawno utworzonego portalu lajk.tv. Z technologicznego punktu widzenia bardzo przydały się grupie doświadczenia zdobyte przy tworzeniu portalu wrzuta.pl.

Zdaniem Świderskiego reklama displayowa, główne źródło przychodów Grupy o2, rośnie w czasach prosperity, zaś w kryzysie większe przychody przynosi SEM i alternatywne formy reklamowe. Dlatego w ramach poszerzania oferty portal planuje także działalność w niewykorzystanych dotąd przez spółkę segmentach rynku reklamy internetowej. O ile jednak w takich segmentach jak mailing czy display spółka nie zamierza iść na kompromisy i przejmować pakiety kontrolne lub całościowe, o tyle w segmentach SEM czy social media zamierzają nabywać pakiety mniejszościowe. Za przykład takiego działania Jacek Świderski wskazał przejęcie 30 proc. akcji agencji social mediowej Socializer.

W portfolio Grupy o2 znajduje się około 70 serwisów o tematyce rozrywkowej. Pełen prospekt emisyjny jest dostępny na stronie www.grupao2.pl.