Google bez winy. Proces o markę wygrany

W środę sąd federalny orzekł, że Google nie popełnia wykroczenia pozwalając na umieszczanie sponsorowanych odnośników do konkurencji pojawiających się po wpisaniu przez internautę nazwy szukanej przez internautę marki - w tym wypadku firmy ubezpieczeniowej Geico.

Według skarżących z firmy Geico, w programie AdSense doszło do naruszenia ich prawa do marki. Geico pozwała Google w kwietniu br., chcąc zapobiec wykupywaniu przez reklmodawców z konkurencyjnych firm ubezpieczeniowych miesc w wynikach wyszukiwania, pojawiających się po wpisaniu przez internautów słowa-klucza, którym było albo "GEICO", albo "GEICO direct". Zdaniem przedstawicieli skarżącej firmy ubezpieczeniowej, widok linków zakupionych przez konkurencje mógł dezorientować internautów.

Sędzina Leonie Brinkema uznała, że nie ma wystarczających powodów, by skazać Google. Przekonały ją argumenty obrońców Google, że o żadnym zakłopotaniu internautów na widok odnośników konkurencji Geico nie może być mowy.

Zobacz również:

Geico w listopadzie rozwiązała problem linków sponsorowanych przez konkurencję w programie oferowanym przez Overture, jednak nie są znane szczegóły ugody.