Google Docs & Spreadsheets - małe biuro w Internecie

No i stało się! Google Spreadsheets i Writely zintegrowane zostały w jeden pakiet aplikacji pod wspólną nazwą Google Docs & Spreadsheets. Wygląda na to że internetowy gigant poważnie podchodzi do idei mobilnego biura.

Google zintegrowało ze sobą dostępny już od jakiegoś czasu arkusz kalkulacyjny Google Spreadsheets oraz przejęty od firmy Upstartle edytor testu Writely. O jednym i drugim pisaliśmy już wcześniej w artykułach "Google Office", "Word od Google już działa", czy "AJAX - webowy róg obfitości".

Na wspólnej witrynie Google Docs & Spreadsheets zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać z obu tych produktów, będących póki co w fazie testowej, lecz posiadających szeroką, zamkniętą funkcjonalność. Oba produkty posiadają teraz ujednolicony interfejs użytkownika oraz sposób przechowywania dokumentów. Pomyślano tutaj również o starych użytkownikach Writely - dodajano bowiem możliwość importu przechowywanych na dawnym koncie dokumentów. Nowością jest także możliwość etykietowania przechowywanych dokumentów tagami oraz oznaczania gwiazdkami w celu łatwiejszej nawigacji. Również współdzielenie i praca grupowa na dokumentach i arkuszach kalkulacyjnych została ujednolicona i działa w ten sam sposób. Więcej o nowościach i zmianach można przeczytać na witrynie What's new, natomiast pomocy szukać można na witrynie wsparcia dla Google Docs & Spreadsheets.

Do prawidłowego działania Google Docs & Spreadsheets wymagane są:

- IE 6 lub nowszy (Windows);

- Firefox 1.07, lub 1.5.0.6 (MacOS X i Windows)

- Mozilla 1.7.12 lub nowsza;

- Netscape 7.2 lub 8.0.

Producent nie wspiera natomiast przeglądarek Safari, Opera, czy starszy Netscape 4, a także systemu Linux, gdyż, pomimo doniesień o udanych próbach pracy pod tym systemem, w dalszym ciągu są bardzo duże problemy z poprawnym działaniem Google Docs & Spreadsheets. Oprócz spełnienia powyższych wymagań, należy włączyć również obsługę JavaScript i ciasteczek (cookies).

Google Docs & Spreadsheets.