Globalne wydatki na reklamę w mediach coraz większe

Statystyki z poprzednich lat pokazują jasno, że z roku na rok na świecie coraz więcej wydaje się na reklamę w mediach. I jak pokazują to prognozy - trend ten utrzyma się przed kolejne.

Raport i prognozy zostały przygotowane przez specjalistyczny serwis eMarketer. Łączne wydatki na reklamy w 2014 roku wyniosły ok. 489 miliardów dolarów, co w 2015 roku zwiększyło się do 513 miliardów. Najwięcej wydano w Ameryce Północnej - 192,81 miliarda, a na drugim miejscu znalazła się Azja - 158,30 mld. Europa centralna i wschodnia wypadają na tym tle dość słabo - tu na reklamy w mediach (w tym online) poszło 13, 65 miliarda dolarów.

Globalne wydatki na reklamę w mediach coraz większe

Według prognozy w bieżącym roku na reklamy wydanych zostanie ponad 542 miliardów dolarów. Liderzy nie zmienią się - w Ameryce Północnej będą to 202 miliardy, w Azji - 171. Na trzecim miejscu znajdzie się Europa zachodnia - 98 miliardów. W naszym rejonie reklamodawcy wydadzą tylko ok. 200 milionów dolarów więcej, a więc 13,85. Prognoza na rok 2020 przewiduje globalne wydatki na reklamę rzędu 674 miliardów dolarów - w każdym rejonie świata kwoty na nią ulegną powiększeniu.