Games for Windows Marketplace rusza od nowa

Microsoft zamierza tchnąć nowego ducha w swoje Games for Windows Marketplace. Sieciowy sklep będzie mocno promowany i ma oferować interesujące treści. Czy uda mu się odebrać użytkowników popularnej usłudze Steam?

Piętnastego listopada odbyć ma się ponowna premiera Games for Windows Marketplace. Zdaniem Microsoftu, usługa ma być "miejscem docelowym dla pecetowych graczy". Już pierwszego dnia, amerykańska firma zaoferować ma w przedsprzedaży grę na bardzo dobrych warunkach. Jaki? Tego niestety firma nie chce zdradzić.

Wiadomo natomiast że w GfWM znajdziemy więcej tego typu atrakcji. Usługa oferować ma też stałe promocje, przeceny (w tym "deal tygodnia" oraz sezonowe wyprzedaże), system oceniania sprzedawanych produktów oraz wygodną wyszukiwarkę. Microsoft zdradza również, że w ofercie znajdą się mikrododatki do wszystkich popularnych gier.

Zawartość Games for Windows Marketplace będzie można przeglądać z poziomu przeglądarki internetowej. W usłudze zalogujemy się za pomocą naszego Windows Live ID albo korzystając z konta w Hotmailu. Ciekawostką jest natomiast to, iż osoby nie posiadające wyżej wymienionych, będą mogły kupować produkty przy wykorzystaniu kart kredytowych lub debetowych, a usługa przyjmie także nasze Microsoft Points.

W dniu startu nowego Marketplace znajdziemy w nim ponad sto gier. Wymienia się wśród nich takie tytuły jak Fable: The Lost Chapters, Grand Theft Auto III, Dead Rising 2, Lost Planet 2, Max Payne, Deus Ex: Game of the Year Edition, serię Flight Simulator, Gears of War, Halo czy Lego Universe.

Czy to wystarczy, by Microsoft mógł konkurować z usługą Steam, której autorzy pochwalili się niedawno posiadaniem 30 milionów zarejestrowanych użytkowników? Odpowiedzi na to pytanie jak zawsze udzielą sami gracze.