Facebook - najlepsze ROI dla marketerów

Jeśli chodzi o marketing, Facebook jest najlepszą siecią społecznościową dla prowadzenia wszelkiego rodzaju kampanii. Charakteryzuje go najlepszy wskaźnik ROI, czyli zwrotu z inwestycji.

Trzy firmy zajmujące się badaniem rynku, przeprowadziły specjalistyczną ankietę wśród 551 marketingowców z całego świata. ostali oni poproszenie o wskazanie trzech sieci społecznościowych, które dają największy ROI. Niemal wszyscy - 95,8% - wskazali na Facebooka, a drugie miejsce zajął Twitter - 63,5%.

Facebook - najlepsze ROI dla marketerów

Miejsce trzecie i czwarte to Instagram i Linkedin. Uzyskały w ankiecie odpowiednio 40,1 i 37,7%. Niewiele osób ufa pod względem ROI Pinterestowi - zaledwie 10,4%. Ostatnie miejsca to SlideShare - 3,9% oraz Snapchat - 2,1%. Wracając do zwycięzcy - aktualnie Facebooka używa niecałe 1,3 miliarda osób. W kolejnych latach liczba użytkowników będzie się zwiększać i w 2020 powinna wynosić 1,87 miliarda osób. Jest więc to idealne miejsce aby dotrzeć do gigantycznej liczby potencjalnych klientów.