Czy uda się poprawić reputację eBay.pl?
- Magdalena Górak,
- 18.08.2005, godz. 13:22
Podobno dobra agencja Public Relations może wypromować nawet marnej jakości produkt. W przypadku polskiego oddziału eBay jakość podobno ma się poprawiać. Z drugiej strony ciężko jest odbudować zepsutą reputację. Czy uda się to agencji Sigma, która właśnie podpisała roczny kontrakt z serwisem eBay.pl?
Na konferencji "eBay wchodzi do Polski" w kwietniu, eBay był obsługiwany właśnie przez agencję Sigma. Obecnie serwis podpisał z nią stałą umowę o obsłudze PR na rok, z możliwością jej przedłużenia na kolejne lata.
Przedstawiciel Sigmy, Jan Stożek dokonuje ważnego rozróżnienia. Ocena inauguracji jest inna po stronie eBay'a a inna po stronie użytkowników. Internauci nie kryli swojego rozczarowania oferta, jaką międzynarodowy gracz przedstawił Polakom. W zasadzie głosy rozżalenia są wciąż słyszalne. Jeszcze przez miesiącem odwiedzając forum użytkowników eBay.pl trzeba się było wykazać dużym samozaparciem i uporem by wyłuskać z morza utyskiwań jeden pozytywny komentarz. Obecnie opinie na forum są nieco bardziej wyważone.
Gdy eBay.pl zorientował się jak bardzo oczekiwania użytkowników i firmy się rozminęły, podjął pierwsze działania w celu poprawy swojego wizerunku. eBay pracuje nad funkcjonalnością, zawartością i wygladem serwisu. eBay to znana i poważna marka - zaznacza Jan Stożek. Udostępniając z końcem czerwca PayPal dał do zrozumienia, że mu zależy na rynku - dodaje.
To, jak funkcjonuje i wygląda serwis zależy wyłącznie od eBaya. To jak jest postrzegany zależy od tego jaki jest, ale też od umiejętnie sterowanych komunikatów i pracy z mediami agencji Sigma. Naszą rolą jest umiejętne komunikowanie tego, co robi w Polsce eBay - mówi Jan Stożek.
Obecnie eBay.pl odwiedza miesięcznie nieco ponad 860 tys. użytkowników (tzw. real users wg majowego badania Megapanel PBI/Gemius). Według danych przedstawionych przez agencję Sigma w ciągu trzech miesięcy od inauguracji około 300 tys. osób zarejestrowało się w serwisie.