Ad.net sprzedaje billboardy

Sieć reklamowa Ad.net wprowadziła baner horyzontalny – Billboard. Docelowo zastąpią one tradycyjne banery we wszystkich serwisach sieci. Sieć liczy, że klientów przyciągnie możliwość lepszej ekspozycji reklamy na stronie i większa skuteczność „superbanerów”.

Sieć zdecydowała się na wprowadzenie baneru horyzontalnego o rozmiarach 750x100 pikseli w związku ze „zmniejszającą się popularnością banerów”. Według danych z listopada ub. roku, w sieci Ad.net tradycyjne banery generowały ok. 30% przychodów sieci, podobnie jak reklamy typu pop-up. „Udział banera 480x60 w naszych przychodach stale się zmniejsza kosztem innych form, stąd m.in. nasza decyzja. Nie oznacza to, że baner zginie całkowicie. Trudno na razie wyobrazić sobie, żeby rezygnowały z niego na razie, z różnych powodów, portale” – mówi Tomasz Cisek, Buying Director sieci Ad.net.

Cena nowego banera pozostanie taka sama jak w przypadku tradycyjnego banera. „Wychodząc naprzeciw reklamodawcom jednocześnie zostawiamy dotychczasową cenę, tak, by nie walczyć potem rabatami. Za tą samą cenę dostaną dwa razy większą powierzchnię” – powiedział Tomasz Cisek.

Zobacz również:

Billboard oprócz banera 480x60 wypiera ponadto mniejsze formy, jak buttony czy lini tekstowe, na które nie będzie już miejsca. Dla użytkownika oznacza to mniejsze obciążenie strony www przekazem reklamowym. To, z kolei, jak dowodzą analizy wykonane przez Dynamic Logic, przekłada się na korzyść także dla reklamodawcy – reklamy na stronach przeładowanych przekazem reklamowym są mniej skuteczne. „Liczymy na uzyskanie znacznie lepszych wskaźników skuteczności dla tej formy reklamy internetowej niż odnotowywane w przypadku tradycyjnych form” – mówi Tomasz Cisek.

Billboardy mają docelowo zastąpić tradycyjny baner 480x60 we wszystkich serwisach w sieci Ad.net-u. Początkowo baner pojawi się w serwisach finansowych należących do sieci: money.pl, olimp.com.pl, TF.pl, Portfel.pl, Vat, Pit. Pierwszymi klientami nowej formy będą jeszcze w styczniu PTK Centertel i BRE Bank.