Jak z Sieci korzystają aktywni internauci

Universal McCann opublikował raport, z którego wyłania się obraz nowego "cyfrowego" konsumenta. Liczbę osób, które w Stanach Zjednoczonych korzystają z sieci przynajmniej 11 razy w tygodniu szacuje się już na prawie 100 mln. Co robią w sieci tacy "aktywni" internauci? Z jakich technologii korzystają?

Nowym "cyfrowym" konsumenta jest według autorów raportu intensywnie korzystający z sieci internauta, tzw. heavy user, który w ciągu tygodnia używa internetu przynajmniej 11 razy. Według Universal McCann w Stanach Zjednoczonych takich użytkowników jest prawie 100 mln, to połowa populacji amerykańskich internautów.

Obecnie najczęściej wykorzystywaną technologią przez "heavy users" są komunikatory tekstowe. Korzysta z nich 68% badanych. Kolejna, to serwisy, dzięki którm można porównywać ceny produktów, czyli tzw. porównywarki cen (40% wskazań). Trzecie najpopularniejsze rozwiązanie, zaklasyfikowane według autorów raportu do grupy technologii, to serwisy społecznościowe oparte na ideii sieci społecznych, takie jak MySpace (28% wskazań).

Kliknij, aby powiększyć

Technologiami przyszłości są według badanych telewizja przez internet (IPTV), na którą wskazało 22% osób oraz podcasting i telefonia VoIP - korzystać z nich w przyszłości zamierza 18% badanych.

Kliknij, aby powiększyć

Najpopularniejszą aktywnością wsród amerykańskich internautów intensywnie korzystających z sieci są zakupy online, 84% osób kupiło produkt bądź używało sieci do wyszukania informacji o produkcie.

80% amerykańskich "heavy users" wzięło udział w konkursie lub loterii, 73% grało w gry online, 71% słuchało internetowego radia, 68% oceniło produkt lub napisało recenzję. 67% wymieniało się zdjęciami przez sieć, 62% brało udział w dyskusjach na czatach, i forach.

62% badanych odpowiedziało, że czytało blogi. Do ich pisania przyznało się 22% użytkowników w wieku 16 - 34 lata i 7 % intensywnie korzystających w wieku 35 - 49 lat.

Pozostałe aktywności to oglądanie strumieniowego wideo bądź słuchanie muzyki (54%) oraz zakup muzyki online w sklepach takich jak iTunes (40%).

Co ciekawe, gdy zapytano "Z jakiej technologii najtrudniej byłoby Ci zrezygnować?" 28% osób badanych wskazało na telewizję. Kolejne były strony internetowe (24%) oraz e-mail (23%). Inne tradycjne media nie wzbudziły wśród ankietowanych sentymentów. 7% osób z trudem zrezygnowałoby ze słuchania radia, z czytania gazet zaledwie 6%.

- Nie możemy dłuzej po prostu nadawać naszego komunikatu masowemu odbiorcy oraz wierzyć w działanie standardowych metod pomiaru, takich jak zasięg czy częstotliwość emisji - powiedział serwisowi eMarketer David Cohen, jeden z autorów raportu. Nowy konsument jest inny - aktywny, poszukujący, wymieniający się wiedzą.

W badaniu wzięło udział 1000 osób, w wieku od od 16 do 49 lat, które przynajmniej 11 razy w tygodniu korzystały z internetu.

Więcej: eMarketer (w języku angielskim)

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.